NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Kostas skrev:
mojja skrev:Har du fått något prelimenärt lev datum på din? Har beställt en snarlik bil utan r-design fast med summmum.

Min beräknas till vecka 5 nästa år. Väldigt tjusig bil du annars beställt. Förstår bara inte en sak du offrar r-fälgarna o lägger till slantar för 18 tummare när du kan sälja dina r-fälgar för en fin slant o sedan lägga till o få vilka 18 som helst för dom pengarna sen.

Beställde själv en r från början men insåg sedan att jag inte skulle kunna leva med den färgsättningen på stolarna. kommer ändå montera r-design utvändigt på bilen så fort det går att beställa på reservdelar beställde iallafall sportratten o växelknoppen i alu..

M.v.h mojja
Nu verkar det lösa sig ändå med Medea-fälgarna. Enligt en ganska säker källa så har Volvo slutat med dom för det såldes för få uppsättningar men de lyckades vaska fram en uppsättning ändå till mig. Känns väldigt bra.

Jag förstår ditt resonemang om mina R-fälgar. Jag är kanske lite knasig men jag tänker behålla dom och montera dom på bilen till våren. Sen är det så att jag ska bila till grekland i sommar och vis av egen erfarehet så är inte vägarna alltid lämpade för den lägsta profilen där nere runt medelhavet så för att kunna resa dit med en riktigt grym bil utan att behöva gå ner till 17" så monterar jag Medea lagom till resan.
Jag tycker jag har tänkt ut detta riktigt bra.

Ang leveransen så har jag inte ens fått nån länk att följa än men jag räknar med nån gång i januari.
Ok så du kommer få bilen leverarad m r-fälgarna + att du köper en uppsättning 18" till bilen och har kvar "orginal fälgarna:)

Då e jag med på noterna.

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Kostas
mojja skrev:
Kostas skrev:
mojja skrev:Har du fått något prelimenärt lev datum på din? Har beställt en snarlik bil utan r-design fast med summmum.

Min beräknas till vecka 5 nästa år. Väldigt tjusig bil du annars beställt. Förstår bara inte en sak du offrar r-fälgarna o lägger till slantar för 18 tummare när du kan sälja dina r-fälgar för en fin slant o sedan lägga till o få vilka 18 som helst för dom pengarna sen.

Beställde själv en r från början men insåg sedan att jag inte skulle kunna leva med den färgsättningen på stolarna. kommer ändå montera r-design utvändigt på bilen så fort det går att beställa på reservdelar beställde iallafall sportratten o växelknoppen i alu..

M.v.h mojja
Nu verkar det lösa sig ändå med Medea-fälgarna. Enligt en ganska säker källa så har Volvo slutat med dom för det såldes för få uppsättningar men de lyckades vaska fram en uppsättning ändå till mig. Känns väldigt bra.

Jag förstår ditt resonemang om mina R-fälgar. Jag är kanske lite knasig men jag tänker behålla dom och montera dom på bilen till våren. Sen är det så att jag ska bila till grekland i sommar och vis av egen erfarehet så är inte vägarna alltid lämpade för den lägsta profilen där nere runt medelhavet så för att kunna resa dit med en riktigt grym bil utan att behöva gå ner till 17" så monterar jag Medea lagom till resan.

Ang leveransen så har jag inte ens fått nån länk att följa än men jag räknar med nån gång i januari.
Ok så du kommer få bilen leverarad m r-fälgarna + att du köper en uppsättning 18" till bilen och har kvar "orginal fälgarna:)

Då e jag med på noterna.

M.v.h mojja
Nä nä.
Jag kommer få bilen levererad med MEDEA-fälgarna. Behåller mina 19" R-fälgar som sitter på V70:n nu. Det enda jag köper är 16" ELLER 17" fälgar till vinterdäcken.
av mojja
fel skrevet...
av mojja
Kostas skrev:
mojja skrev:
Kostas skrev: Nu verkar det lösa sig ändå med Medea-fälgarna. Enligt en ganska säker källa så har Volvo slutat med dom för det såldes för få uppsättningar men de lyckades vaska fram en uppsättning ändå till mig. Känns väldigt bra.

Då e jag med på noterna.

M.v.h mojja
Nä nä.
Jag kommer få bilen levererad med MEDEA-fälgarna. Behåller mina 19" R-fälgar som sitter på V70:n nu. Det enda jag köper är 16" ELLER 17" fälgar till vinterdäcken.
Då var det ju som jag skrev innan i r-design paketet ingår "snygga" 17 tummare som e 5 ekrade alltså offrar du dessa skjuter till ytterligare pengar för 18" och mister dina r-design fälgar. Tycker det e bättre att du spar 17 r-design fälgarna behåller pengarna du ska skjuta imellan o sedan säljer du 17 r-desig för 9 tusen lätt på blocket o använder dom pengarna du tänkt sjukta till till 18" o köper dig ett par riktigt feta fälgar på eftermarknaden.

Men räknar man så här så har du redan en gång betalat för 16" som sitter orginal på d5an, Sedan betalar du 25k för r-design paketet där 17 tummarna sitter på o sedan lägger du till ytterligare pengar för 18" blir många peningar bara på hjul.

Behåller du därimot r-design fälgarna o säljer dom nya oanvända kan du ju istället räkna att r-design paketet kostade mellan 14-16 k istället för 25 o använda dom pengarna till riktigt snygga 18"

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Kostas
mojja skrev:
Kostas skrev:
mojja skrev: Ok så du kommer få bilen leverarad m r-fälgarna + att du köper en uppsättning 18" till bilen och har kvar "orginal fälgarna:)

Då e jag med på noterna.

M.v.h mojja
Nä nä.
Då var det ju som jag skrev innan i r-design paketet ingår "snygga" 17 tummare som e 5 ekrade alltså offrar du dessa skjuter till ytterligare pengar för 18" och mister dina r-design fälgar. Tycker det e bättre att du spar 17 r-design fälgarna behåller pengarna du ska skjuta imellan o sedan säljer du 17 r-desig för 9 tusen lätt på blocket o använder dom pengarna du tänkt sjukta till till 18" o köper dig ett par riktigt feta fälgar på eftermarknaden.

Men räknar man så här så har du redan en gång betalat för 16" som sitter orginal på d5an, Sedan betalar du 25k för r-design paketet där 17 tummarna sitter på o sedan lägger du till ytterligare pengar för 18" blir många peningar bara på hjul.

Behåller du därimot r-design fälgarna o säljer dom nya oanvända kan du ju istället räkna att r-design paketet kostade mellan 14-16 k istället för 25 o använda dom pengarna till riktigt snygga 18"

m.v.h mojja
Jag tror att jag förstår hur du tänker men förstår DU hur jag menar??
För det första så är väl MEDEA en av dom snyggaste fälgarna i Volvos sortiment (tillsammans med bl.a. Nebula o V70R fälgen (den med ett R på ekern))
Så jag betalar alltså, som du säger, 9000 (jag betalar ca 8000) för fyra nya 18" fälgar med bra däck. Det måste väl ändå anses vara ett bra pris....

Sen tänker jag som sagt, för det mesta, rulla runt på Volvos 19" R-fälgar (de med R på ekern) o det tycker jag är ännu snyggare än de feta 18":arna du tycker jag kan köpa på eftermarknaden.

En annan aspekt är ju att när man köper bilen med hyfsade hjul från fabrik så bakar man ju in priset för allt i lånebeloppet. Annars måste man ju se till att skaffa fram 9000 kontant som man kanske inte har.
O även om man har det så känns det inte på samma sätt.

En parentes i sammanhanget är att jag betalar 30280:- för hela R-design paketet INKL. Medea-fälgarna.
Användarvisningsbild
av Kostas
mojja skrev:Har du fått något prelimenärt lev datum på din?

M.v.h mojja
Vecka 6
Användarvisningsbild
av Kostas
Kostas skrev:
XC90_Executive skrev:
Kostas skrev:Nu har jag beställt!! :)
Det blev en V50 D5 Momentum R-design med manuell låda och Medea-fälgar plus en del annat lull lull
Kul! Grattis!
Kan ju tillägga vad jag tog mer för utrustning. Ni är säkert nyfikna.

Elinfällbara backspeglar, High Performance stereo, Takvinge, Mugghållare fram, CD-växlare, Sollucka och dessutom UTAN rails. Passion Röd.

Jag tror den blir GRYMT snygg
Gjorde en komplettering idag. Valde även till laminerade sidorutor
Användarvisningsbild
av jhedin
Jag har just fått min V50 D5 och återställt den T5 som jag har haft under ett par månader och jag ångrar mig inte. D5 slår allt. Dessutom tycker jag dieselvärmaren är superbra. Bilen går som tåget.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
jhedin skrev:Jag har just fått min V50 D5 och återställt den T5 som jag har haft under ett par månader och jag ångrar mig inte. D5 slår allt. Dessutom tycker jag dieselvärmaren är superbra. Bilen går som tåget.
Gratulerar, i efterskott! :wink:

Har du automat eller manuell låda?
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]