- ons 20 jan 2016, 16:57
Var och tog ut bilen för en stund sen , men när jag skulle starta den dök larmet om "motorsystem service" upp innan jag startade bilen, det blinkade till/från 2 ggr. Startade och det var "Limp home" igen, drog iväg och körde nån mil, slog av /på några ggr. Nån enstaka gång fick jag upp varvtalet till 3500 , men sen blinkade larmet till och "limp home" igen. Körde hem , skall ta isär skiten i morgon kväll och blåsa lite.
Antar att detta pekar på givaren som ger fel tryck direkt.
Har sett nåt inlägg om att slangarna vid DPF mer eller mindre föll isär och det kan ju vara nån spricka där som strular till det. Avgaserna kommer iaf ut utan problem.
Fick nåt flimmer i höger Xenon ljus också , kan ha blivit nån kondens när bilen stod i värmen. Min åsikt är att moderna bilar skall inte in/ut i varmgarage vintertid, blir så mycket kondens i elektronik och kontakter.
Antar att detta pekar på givaren som ger fel tryck direkt.
Har sett nåt inlägg om att slangarna vid DPF mer eller mindre föll isär och det kan ju vara nån spricka där som strular till det. Avgaserna kommer iaf ut utan problem.
Fick nåt flimmer i höger Xenon ljus också , kan ha blivit nån kondens när bilen stod i värmen. Min åsikt är att moderna bilar skall inte in/ut i varmgarage vintertid, blir så mycket kondens i elektronik och kontakter.