NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick rådet att komma förbi bila och ta en provtur med verkstadschefen,så jag kommer åka förbi där nu i veckan så får vi se vad han säger.är det drivaxlarna kommer jag kräva att dom byts.säger han att det är nått som inte är som det ska så åker jag tillbaka till firman där jag köpte bilen och säger som det är sen får dom ta in den för 3:e gången och lösa problemet. Sen om dom tar det genom volvo eller inte skiter jag i.jag har köpt bilen av dom och har mrf garanti från dom så jag tycker att dom ska lösa problemet åt mig.

Men säger dom på bilia däremot att det inte är något fel utan "ska" vara så så vet jag inte vad man ska göra.då får man väl leva med det antar jag:p
Kan meddela att jag också har ett klonkljud ifrån min C30 D2 R-Design-12.

Har ute och åkt med mekaniker 2-3 gånger som båda hört ljudet, samt haft den
inlämnad för kontroll av detta. Allt är "som det ska"..."mycket lösa delar i drivlinan som
kan föra ljud ifrån sig" m.m.

När jag "rycker" i drivaxeln hörs det även ett klonk, men även det ska vara "normalt"
enligt Volvo. Jag hade tidigare en C30 2.0D -07 utan minsta missljud!
Ja det är ju flera som säger samma sak! Så om jag nu åker dit för en provtur så lär dom säga samma sak till mig med...men konstigt att både volvo och bilia säger att det inte är utmärkande för d2 modellerna när alla verkar
Ha samma problem i just d2 :p
Då vart det dags att byta till vinterhjulen... (skall inom hytta som ligger på 800m)
Men nu när jag bytte passade jag på att rucka på framhjulen och det låter mer eller mindre som en marackas... ett onormalt stort glapp man klonkande ljud. Ungefär som jag hade på min gamla VW buss från -74... Inte f*n skall det vara så på en MY12a so gått under 3000mil! :evil:

Någon mer som har möjlighet att kolla hur det "känns" när ni ruckar på framhjulen.
Har läst att det finns ett missljud från växellådan på dom här modellerna som inte går att göra nått åt tydligen. Jag funderar på om det är de jag hör när det klonkar ibland? Har märkt att när bilen är kall så hörs klonket inte utan det kommer när bilen blir varm..nån som har mer info om det?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]