NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte min från denna säljare. http://www.aliexpress.com/store/product ... 93351.html

Jag fick då en med flerfärgade dioder i som fungerar med Vida 2012D.

Den har ett flertal svenska köpare om man kollar "feedbacken" den fått.
Troligen inte. Kina och Singapore är mkt bättre att handla från än usa. För vad jag än beställt från kina så har det alltid kommit direkt hem i lådan utan tull/moms. Men allt jag köpt från usa via ebay har blivit kollat. Fast varudeklarationen varit gåva eller varuprov. Iaf när jag köpt av firmor.

Stor skillnad när man handlar från usa via privatpersoner. Firmor kan få böta om det är fel varudeklaration. Så de myglar aldrig.
av linnar
Jag är verkligen sugen på en sådan apparat!

Hur fungerar den?
Kopplar man bara in den i bilen och i datorn och så är den igång?
Måste man inte installera programvara först?
Ligger programvaran i apparaten man köper?
Finns det en manual?

Nu har jag packat bilen, i morgon (Lördag) kör jag och är hemma på kvällen. Det blir 60-70 mil att köra total.
Idag har jag kört 4 mil utan problem.
Sierra94 skrev:Troligen inte. Kina och Singapore är mkt bättre att handla från än usa. För vad jag än beställt från kina så har det alltid kommit direkt hem i lådan utan tull/moms. Men allt jag köpt från usa via ebay har blivit kollat. Fast varudeklarationen varit gåva eller varuprov. Iaf när jag köpt av firmor.

Stor skillnad när man handlar från usa via privatpersoner. Firmor kan få böta om det är fel varudeklaration. Så de myglar aldrig.
Blir att beställa från den sidan du länkade till. Feedback var ju nära full pott, bara nån som haft problem men löst det själv.

Är det ett måste att ha Windows XP och lägre rang på Internet Explorer? Jag har Windows 8 Pro....tror man kan köra den i "XP" läge.

Äldsta laptopen har Vista, annars har jag en stationär med XP, men den släpar man ju ogärna ut i bilen.
Jag kör win 7 ultimate och explorern i kompabilitetsläge. Funkar klockrent.
Har nu åkt min långresa på ca 70 mil.
Dit var bilen fullastad. Taket var också fullastat med stor luftmotstånd.
Jag körde med denna last ca 35 mil och låg i ungefär 90 km/h hela vägen.
På väg hem låg jag nästan konstant i 120km/h.

Jag fick inget meddelande alls under vägen, bilen gick kanon!

På motorvägen dök det plötsligt upp ett spännband till lastbilar. En sådan med en krok i ena ändan. Jag han inte väja utan grenslade bandet. Kroken fastnade under bilen och slet loss aluplåten som sitter där under.

Någon som vet vad en sådan plåt kostar?

Plåten sitter kvar men hänger ner nära vägen.
Den kanske behövde en långresa för att allt skulle bli genomvarmt och urblåst :-)

Märker det på min v50 också. Gör man en 20 mila vända ibland så går den mkt bättre efteråt. Lika med äldre dieslar som byggde upp sot i avgassystemen så de vart strypta. Plågade man dem ibland så gick de skitbra sen.
Sierra94 skrev:Den kanske behövde en långresa för att allt skulle bli genomvarmt och urblåst :-)

Märker det på min v50 också. Gör man en 20 mila vända ibland så går den mkt bättre efteråt. Lika med äldre dieslar som byggde upp sot i avgassystemen så de vart strypta. Plågade man dem ibland så gick de skitbra sen.
Exakt min tanke!

Motorn gick mellan 1500 o 2000v/min konstant i 7 timmar. Jag hade ett stopp på några timmar men bilen
motorn var av under den tiden.

7 timmar blås genom filtret med 500-600 grader rena avgaser måste bara påverka filtret till det bättre.

Eller?
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]