- ons 10 apr 2013, 22:02
#745147
Jeg har kjørt på H&R 35mm senk et par år nå, og ja, du vil merke forskjell. Bilen føles mer kontant og alle dumper veien vil føles mer. Det kommer du ikke unna når du korter ned demperlengden 3,5 cm, samt stivere fjærer. Men, når det er sagt så kommer denne komfortfølelsen også ann på profilen på dekket. Mindre gummi vil forsterke effekten av senkningen. Hva du er ute etter når du vil senke så mye som mulig og beholde "Citroën" følelsen, skjønner jeg ikke, jeg tror ikke at det er mulig.
Håper ikke dette ikke skremte deg, for jeg har ikke angret ett sekund på lavere bil, men skulle nok i retrospektiv valgt juterbare dempere (coilovers). Her i Norge fungerer jeg noen ganger som brøytebil enkelte dager med mye snø. Det er 7,5 cm mellom asfalten og det laveste punktet på bilen min, så vær forsiktig.. Men alt i alt er bilen MEGET bedre å kjøre, spesielt på gode motorveier hvor den ligger mye bedre på veien, og bilen ligger nesten rett i krappe svingen uten noen andre forandringer på understellet. Dekkene har heller ikke under noen omstendigheter tatt i innerskjermene, uansett hvor mye jeg har fylt den opp.
30 eller 35mm, tja vanskelig å anbefale noe, jeg tror du vil bli fornøyd med beger deler, men personlig tror jeg at jeg ikke kommer til å senke min neste bil like mye. Men, bilen ser ikke ut med originalunderstellet, ei heller med det originale ET på felgene. Et annet ET eller spacers mener jeg at ser best ut, men smaken er delt. Husk at du må firehjulskontroll og mest sannsynlig også en liten lysjustering etter senk.
Kjører med 215/40-18 sommer og 225/45-17 vinter.