NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#745147
Jeg har kjørt på H&R 35mm senk et par år nå, og ja, du vil merke forskjell. Bilen føles mer kontant og alle dumper veien vil føles mer. Det kommer du ikke unna når du korter ned demperlengden 3,5 cm, samt stivere fjærer. Men, når det er sagt så kommer denne komfortfølelsen også ann på profilen på dekket. Mindre gummi vil forsterke effekten av senkningen. Hva du er ute etter når du vil senke så mye som mulig og beholde "Citroën" følelsen, skjønner jeg ikke, jeg tror ikke at det er mulig.

Håper ikke dette ikke skremte deg, for jeg har ikke angret ett sekund på lavere bil, men skulle nok i retrospektiv valgt juterbare dempere (coilovers). Her i Norge fungerer jeg noen ganger som brøytebil enkelte dager med mye snø. Det er 7,5 cm mellom asfalten og det laveste punktet på bilen min, så vær forsiktig.. Men alt i alt er bilen MEGET bedre å kjøre, spesielt på gode motorveier hvor den ligger mye bedre på veien, og bilen ligger nesten rett i krappe svingen uten noen andre forandringer på understellet. Dekkene har heller ikke under noen omstendigheter tatt i innerskjermene, uansett hvor mye jeg har fylt den opp.

30 eller 35mm, tja vanskelig å anbefale noe, jeg tror du vil bli fornøyd med beger deler, men personlig tror jeg at jeg ikke kommer til å senke min neste bil like mye. Men, bilen ser ikke ut med originalunderstellet, ei heller med det originale ET på felgene. Et annet ET eller spacers mener jeg at ser best ut, men smaken er delt. Husk at du må firehjulskontroll og mest sannsynlig også en liten lysjustering etter senk.

Kjører med 215/40-18 sommer og 225/45-17 vinter.
#745154
DrChris skrev:Jeg har kjørt på H&R 35mm senk et par år nå, og ja, du vil merke forskjell. Bilen føles mer kontant og alle dumper veien vil føles mer. Det kommer du ikke unna når du korter ned demperlengden 3,5 cm, samt stivere fjærer. Men, når det er sagt så kommer denne komfortfølelsen også ann på profilen på dekket. Mindre gummi vil forsterke effekten av senkningen. Hva du er ute etter når du vil senke så mye som mulig og beholde "Citroën" følelsen, skjønner jeg ikke, jeg tror ikke at det er mulig.

Håper ikke dette ikke skremte deg, for jeg har ikke angret ett sekund på lavere bil, men skulle nok i retrospektiv valgt juterbare dempere (coilovers). Her i Norge fungerer jeg noen ganger som brøytebil enkelte dager med mye snø. Det er 7,5 cm mellom asfalten og det laveste punktet på bilen min, så vær forsiktig.. Men alt i alt er bilen MEGET bedre å kjøre, spesielt på gode motorveier hvor den ligger mye bedre på veien, og bilen ligger nesten rett i krappe svingen uten noen andre forandringer på understellet. Dekkene har heller ikke under noen omstendigheter tatt i innerskjermene, uansett hvor mye jeg har fylt den opp.

30 eller 35mm, tja vanskelig å anbefale noe, jeg tror du vil bli fornøyd med beger deler, men personlig tror jeg at jeg ikke kommer til å senke min neste bil like mye. Men, bilen ser ikke ut med originalunderstellet, ei heller med det originale ET på felgene. Et annet ET eller spacers mener jeg at ser best ut, men smaken er delt. Husk at du må firehjulskontroll og mest sannsynlig også en liten lysjustering etter senk.

Kjører med 215/40-18 sommer og 225/45-17 vinter.
Tack så hemskt mycket DrChris för din mycket lärorika information.
Vad skönt att få ett ärligt och detaljerat svar! :)

Jag gör nog så att jag sänker bilen 35mm med H&R.
Har funderat mycket mellan H&R och lesjöfors fjädrar men de flesta verkar köra på H&R och de flesta är nöjda med deras fjädrar.
Är bara lite rädd att bilen ska bli för låg men det tror jag inte..tittar du på min bil så känns 35mm sänkning ganska lagom.

Bilder på bilen: http://www.garaget.org/?car=325788

Tusen tack återigen för din hjälp DrChris
#745183
Khallan skrev:Har du sänkt din bil Thomas ?
Hur mycket och vilka fjädrar har du isf ?
Jodå, min är sänkt. Men iom att jag kör C30 så är det lite meckigare att få till snygg sänkning bak då C30'in är sjukt hög original.

Så det är enklast att du läser själv: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

.
#745362
grillchips skrev:Vissa som kör med H&R 35mm får ju inte ner baken tillräckligt mycket, vad kan det bero på?
Har du något exempel?

De S40/V50 jag sett har ju sett bra ut med H&R...

.
#745373
ThomasT skrev:
Khallan skrev:Har du sänkt din bil Thomas ?
Hur mycket och vilka fjädrar har du isf ?
Jodå, min är sänkt. Men iom att jag kör C30 så är det lite meckigare att få till snygg sänkning bak då C30'in är sjukt hög original.

Så det är enklast att du läser själv: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

.
Läste igenom din tråd. Du har ju testat alla de tre kända fjädrarna såg jag..
Mycket bök men slutresultatet blev snyggt!

Kör du H&R på hela bilen nu alltså?
#745375
ThomasT skrev:
grillchips skrev:Vissa som kör med H&R 35mm får ju inte ner baken tillräckligt mycket, vad kan det bero på?
Har du något exempel?
.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ ... 94d47b.jpg

H&R 35mm. Visserligen PRECIS ditsatta och jag sa åt grabben att fjädrarna sätter sig efter ett tag, men jag har hört flera (iallafall ett par) som råkat ut för det där också.
#745378
grillchips skrev:
ThomasT skrev:
grillchips skrev:Vissa som kör med H&R 35mm får ju inte ner baken tillräckligt mycket, vad kan det bero på?
Har du något exempel?
.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ ... 94d47b.jpg

H&R 35mm. Visserligen PRECIS ditsatta och jag sa åt grabben att fjädrarna sätter sig efter ett tag, men jag har hört flera (iallafall ett par) som råkat ut för det där också.
Vad svårt det är!

H&R eller Lesjöfors.. beslutsångest! :???:
#745470
Khallan skrev:
ThomasT skrev:
Khallan skrev:Har du sänkt din bil Thomas ?
Hur mycket och vilka fjädrar har du isf ?
Jodå, min är sänkt. Men iom att jag kör C30 så är det lite meckigare att få till snygg sänkning bak då C30'in är sjukt hög original.

Så det är enklast att du läser själv: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

.
Läste igenom din tråd. Du har ju testat alla de tre kända fjädrarna såg jag..
Mycket bök men slutresultatet blev snyggt!

Kör du H&R på hela bilen nu alltså?
Nope, USA Eibach bak och H&R fram.

.
Service Subaru XV

https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/mot[…]

Vad har denna för funktion?

Pekar du på värmeskölden eller d[…]

"Limp home mode" ?

Risken finns att du har slut på Eolysmedel :[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]