NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MichaelB
Hallå, Beroende vad du har för behov att lasta så har du större behov av att lasta ibland samtidigt i V70 som du behöver lasta i den andra bilen så se till behovet du har inte vad kostnaden är. Och annars finns det ju ett tredje allternativ och det är ju att sälja båda bilarna och kanske bara köpa en V50 2,4 som är något billigare än t5 att äga. Eller kanske se sig om efter en annan billigare och mer anpassad bil till vad du behöver för bil.
Så det är ju helt upp till dig vet att bla nya Audin a3 diesel drar lite och är jävlig billig i skatt en kompis kollade på en och den drog inte mycket och års skatten var mellan 1000-1500 kr per år kommer ej ihåg exakt summan därför i mellan, lägg därtill milkostnaden för dieseln på att behålla någon av dessa båda du har utan se till möjligheterna vad du behöver bilen till, Och behåll någon av dessa eller sälja och köp en som passar dig bättre.
av stylla
Nej, jag har inte hunnit sälja V50:n än, tur =)
Ska eventuellt sälja golfen idag. Har funderat lite, kanske säljer V50 och köper en S40 av gamla modellen istället. Vad tror ni om det?
av Swopop
Ska du köpa gamla modellen av s40 så är fas 2 att föredra. (årsmodell 01-04)
Modellen fick då en facelift och många problem åtgärdades,

Jag hade innan min v50, en s40 -00 (fas 1,5) med 2,0t motorn i 4års tid och den gick kalas under min ägo.
Hade den från 13k-19k och dem enda "felen" var att jag fick byta ok bak efter en tid och ett batteribyte, men det är ju slitage delar som måste bytas ibland.

Så jag kan varmt rekommendera s40, men tänk på att det Inte är mycket till lastutrymme i en s40.
Dock lär ni ju klara last behovet med v70:in :)

Här har du en begköp guide från blocket,

http://vilma.s19.se/v40/text-begguide-sv40.pdf

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]