NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
1.6D och 2.0D har filter som ska bytas var 12000e mil och kräver påfyllning av additiv var 6000e mil. D5 har inget av detta utan man byter bara om filtret går sönder.

WAPE: V50 D5 2008 för (typ) 120'
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3
av therep
Det kan var värt att observera att den länkade bilen knappast är en Momentum; inga dimljus och nedlack var standard på bilar med dubbla utblås.
Användarvisningsbild
av StringerBell
therep skrev:Det kan var värt att observera att den länkade bilen knappast är en Momentum; inga dimljus och nedlack var standard på bilar med dubbla utblås.
Dubbla utblås var väl standard på D5 och T5?

Vad menar du att det är för utrustningspaket?
av Lövet
StringerBell skrev:
therep skrev:Det kan var värt att observera att den länkade bilen knappast är en Momentum; inga dimljus och nedlack var standard på bilar med dubbla utblås.
Dubbla utblås var väl standard på D5 och T5?

Vad menar du att det är för utrustningspaket?
Det skulle då rimligen bli en Kinetic. Kan stämma eftersom det exempelvis inte står något i annonstexten om xenonljus. Men min poäng var bara att visa att det går utmärkt att få tag i sv.sålda 08 D5or för runt 120k. Sen att man inte kan få all utrustning är en annan sak.
av MatsO
Jag är partisk och D3/D4 kon ju först MY-11 så de lär bli dyrare men beroende på hur länge du ska ha bilen så skiljer det rätt rejält på skatten mellan en D4 och en D5
av xerys2012
Du bör satsa på minimum momentum. Då får du xeon, backvarnare, regnsensor etc. Saker som är jäkligt bra o ha. Som många skriver så får du ingen V50 med beteckningen "D2-3-4-5" för 120000 om den inte går runt jorden 10 varv. Måste du ha en diesel då? 2,4i med 170 bensin är absolut en bra motor!
Användarvisningsbild
av StringerBell
Med lite mil på mätarn är det inte omöjligt med 120000:- för en D5. Manuell rekommenderas starkt av skäl jag nämnt ovan.

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]