Har gjort så tidigare men då lyckats göra för stor åverkan på kontaktstycket.
Biltema har en sats med terminalverktyg för 500,skall försöka luska ut om någon av dessa passar.
Har även mailat runt å frågat pris på verktyget som ebersprächer säljer.
Har nu även läst flera trådar att batteriet kan strula till det för värmaren om den inte mår bra.
Då måste värmarna ha en avancerad funktion för att känna av strömmen och inte bara spänningen?
Hade laddaren i som skall ladda med 4A så ström/spänningsproblem borde det egentligen inte vara.
Skall försöka att först kontrollera batterisyran och sedan luftintaget.
Sedan blir det byte av delarna i värmaren har jag bestämt mig, vill ha den fungerande

Vet faktiskt inte hur stiften ser ut ännu tyvärr men kanske är dem inte så dyra hos återförsäljaren?
Edit:
Batteriet mår inte dåligt. Mätte upp +12.55V när den stått stilla i nästan 1 dygn med batteriet inkopplat. (Laddade ju batteriet lite dagen innan).
Mätte med syraprovare och alla cellerna låg jämnt på det gröna området så laddning tar batteriet säkert emot.
Står så här i VIDA:
Allmänt
Alla värden som anges nedan är mellan respektive anslutning i kolumn 1 och anslutning #A2 i kolumn 2 (effektjord), om så inte är fallet anges detta inom parentes.
Ansl Signaltyp Tändning på Tomgång Övrigt
#A1 Spänningsmatning U=Ubat U=Ubat -
#A2 Effektjord Ulåg Ulåg -
#A3 - - - -
#A4 Kommunikationsledning styrenheter (CANH) 2.5-3.5 V 2.5-3.5 V -
#A5 Kommunikationsledning styrenheter (CANL) 1.5-2.5 V 1.5-2.5 V -
#A6 Spänningsmatning bränslepump 5V 5V PWM-signal
En bild på kontaktstycket där stiften är nummrerade.
#A1 är den som är intressant för mig, men hur skall jag tolka hur man mäter? A1 och batterijord?
Hur mäter jag mellan A1 och Spänningsmatning? Eller vettitusan, är nog för trött... Eller är det mellan A1 och A2 jag skall få batterispänning på?
Edit:
Har ännu inte listat ut hur mäta... Men har provat att använda min CTEK laddare som "nätaggregat" och det hjälpte inte. Den levererar 13.6V och 7A...
Beställer servicedelarna imorgon är det tänkt och börjar ta ut värmaren på Fredag eftermiddag. Klar till Söndag hoppas jag.
Byter då Flamvakt, Glödstift, Stiftsilen och ett nytt kontaktstycke. Passar på att kolla om Biltemas terminalverktygssats går att använda, köper den isåfall.
Fungerar inte detta så gör jag en kontroll på bränslemängden. Är det galet då så byter jag bränslepumpen och tar ut filtret ur pumpen och monterar ett externt bränslefilter istället så man lätt kan byta varje år eller nått... Någon som vet om det är svårt/jobbigt att byta bränslepumpen till värmaren? :)

http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986