NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis passerat 4200 mil då min sambo påpekar att stolarna håller på att spricka.
Ingen av oss är direkta tungviktare då jag är den tyngsta och väger mellan 75-80kg.

Riktigt dåligt... en i raden av många små iriterande fel på bilen.
Kommer byta in den med brakförlust och tyvärr inte köpa en Volvo igen. Hade tänkt behälla den minst 10 år, men det lär man ju inte ha råd med om man skall underhålla alla småfel som dyker upp.

Har än så länge bara begynnande sprickor, men hur långt brukar dom sträcka sig på Volvo för att fixa detta på goodwill?
Min bil är väl drygt 2,5 år gammal än så länge.
Du är inte ensam lucifer upptäckte en lite spricka på passargerarstolen, bilen är 3 1/2 år gammal, T-Tec klädseln är helt undermåttlig förstår inte varför Volvo fortsätter kränga denna dynga och från säga sig helt allt ansvar pga kvalitetsproblem, kommer att välja skinnklädsel nästa gång och hålla mig borta från allt vad T-Tec heter!

Lite kuriosa var förbli VW och tittade på 1 år gamla Golfar deras tygklädsel så inte så trevlig ut, då det stod upp fibertrådar över stora delar av sätena fram som om de var utsatta för statisk elektricitet konstant!
Lyfter tråden!

Vid närmare inspektion så har man konstaterat följande både förar- och passagerarstol har det kommit små sprickor på, detta på en 2008 så T-Tec klädseln suger fortfarande.

Kontaktade Volvo om problemet och fick en glad o positiv nyhet att dom kommer att ersätter allt. :D
Tydligen skall detta ersättas med ett mer stryktåligt material då dom gjort om sätesklädseln.
1,6 DRIVe MY10, hämtade ut maj -10, bytte klädsel augusti -11. Då hade den varit dålig ett tag.
Kanske borde haft is i magen och väntat till maj -12 för att dra ut på det, men ser fördjävligt ut att köra ny bil med sprucken klädsel.
Funderar på att sätta något skydd när garantin gått ut.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]