- ons 26 apr 2006, 19:15
ska åka långresa på fre (skåne-sthlm) ja kikar in här o rapporterar hur snålt den gått, hoppas under litern på färddatorn..
JÅJ skrev:aha undrar hur stor skillnad i förbrukning det gör me inkopplad ac.. de måste testas :)DanneF skrev:Nu har jag tankat min för andra gången och verklig förbrukning blev 0,93l/mil och färdatorn visade 1,02 L/mil samma fel på min bil också.
jag har haft min v50 flexifuel i 3 veckor nu o kört 315 mil med den och i början när jag körde in den drog den enligt färddator 12.8 och med uträkning 12.0 nu efter 315 mil så ligger den på 10-10.5 enligt färddator.
jag märker att man får räkna av 0.07l/milen från färddatorn för att få verklig förbrukning o detta betyder att ja ligger på 0,93l /milen så jag är rätt nöjd fasst det är messt landsväg jag kör.
Varningslampan för lite bränsle tändes när mätaren var mitt i det röda fältet, åkte och tankade 48 liter så det kanske fans 8 liter körbart bränsle som instruktionsboken lovade.
Jag kör ACC in med bortkopplad AC spara alltid lite.
Första gången jag kommer under fabrikssiffrorna som är 1,05 på en ny bil.
Min Focus som kört tog konsekvent en 0,05 liter mer än fabrikssifffrorna.
Nöjd.
JÅJ
ska åka långresa på fre (skåne-sthlm) ja kikar in här o rapporterar hur snålt den gått, hoppas under litern på färddatorn..