NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Vad trådskaparen hade problem med var det starka varningspip'et som indikerar att någon av passageraren eller föraren FRAM inte var bältad - TROTS att barnet fram var bältad.

Det inträgna varningspipet uppkommer aldrig när någon är obältad i baksätet, dock får man meddelande om det, oavsett om någon sitter där eller inte. Så fungerar det på min -08:a
Användarvisningsbild
av CarMan
StringerBell skrev:Vad trådskaparen hade problem med var det starka varningspip'et som indikerar att någon av passageraren eller föraren FRAM inte var bältad - TROTS att barnet fram var bältad.

Det inträgna varningspipet uppkommer aldrig när någon är obältad i baksätet, dock får man meddelande om det, oavsett om någon sitter där eller inte. Så fungerar det på min -08:a
testa att öppna dören efter det att blen är startad, eller ta av blätet bak när bilen är igång.
av Kluster
CarMan skrev:
StringerBell skrev:Vad trådskaparen hade problem med var det starka varningspip'et som indikerar att någon av passageraren eller föraren FRAM inte var bältad - TROTS att barnet fram var bältad.

testa att öppna dören efter det att blen är startad, eller ta av blätet bak när bilen är igång.
Konstigt, bältespåminnelsen i form av ljudsignalen aktiveras även i baksätet och jag har en MY08...
Användarvisningsbild
av CarMan
Kluster skrev:
CarMan skrev:

Konstigt, bältespåminnelsen i form av ljudsignalen aktiveras även i baksätet och jag har en MY08...

Varför är det konstigt?
Det är vällbra för föraren att veta om barna ha bältena påsig där bak
Användarvisningsbild
av opA
CarMan skrev:Varför är det konstigt?
Det är vällbra för föraren att veta om barna ha bältena påsig där bak
Jag tror att de han menar är att du påstår att de inte finns men på hans bil, som hos flera andra, så piper de där bak med :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har inte nån gång sagt att det inte fins ljud! jag har sagt det motsatta !!!

Det jag säger är att det inte finns avkännare i sätena. Bilen antar att nån sättersig i baksätet om bakdörren öppnas.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Kluster skrev:
CarMan skrev:

Så du menar att om du bara öppnat bakdörren för att ställa in en påse så får du meddelandet att ingen är bältad i baksätet (helt normalt), men OCKSÅ att den börjar pipa när du börjar köra? Låter orimligt.
av Kluster
StringerBell skrev:
Kluster skrev:

Så du menar att om du bara öppnat bakdörren för att ställa in en påse så får du meddelandet att ingen är bältad i baksätet (helt normalt), men OCKSÅ att den börjar pipa när du börjar köra? Låter orimligt.
Nej, nej, nej. Både du och jag har en MY08, right? På din bil är det tyst om någon sätter sig obältad i baksätet. I min får jag samma "varningspip" även för baksätet. Det tycker jag är konstigt eftersom det är samma modellår. Kan kanske bero på senare mjukvara, vad vet jag...(lite OT nu kanske..)
Användarvisningsbild
av opA
CarMan skrev:Det jag säger är att det inte finns avkännare i sätena. Bilen antar att nån sättersig i baksätet om bakdörren öppnas.
Ja, de gör ju definitivt inte min... den måste man öppna dörren OCH sätta sig i baksätet.

Jag kan öppna min bakdörr... slänga in något på golvet.. stänga.. och köra iväg utan att den varnar. Det måste alltså sättas sig något i mitt säte bak för den ska varna.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]