NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
usf skrev: Men som sagt jag skall fråga säljaren och givetvis överväga beslutet då. För i slutänden är det priset som styr det.
Det kan vara en bra ide. Jag talade med "min" försäljare för någon månad sedan om eventuell facelift på S 40/V50 inför My 2011. Han hade inte hört något om det, men trodde inte det. Inte ens en grill med det stora Volvomärket, som jag inte vet om jag tycker är snyggare (se C 30). Men som sagt, det var för någon månad sedan, det kan ha hänt något sedan dess. För Fidde UBC verkar ju säker på sin sak
av greenbay
Den ev. grillen går antagligen att byta till i efterhand. Tror inte det blir så mycket mer "nytt". Modellen skall väl läggas ner om ett par år. Kanske blir det en "Classic" då.
/Greenbay
Användarvisningsbild
av olindh
Detta är naturligtvis en smak och pengafråga men jag hade iallafall lagt till svart skinnklädsel för det tycker jag är riktigt snyggt.
av bjornh
Och om man vill ha skinn men som jag tröttnat på det svarta men ändå inte vill ha det ljusa som så lätt blir smutsigt kan jag tipsa om Cacao skinnet, köpte det helt osett när jag handlade min bil över telefon och blev sååå nöjd när jag senare hämtade ut den.
av usf
poseidon.
Keyless och ABL är då inget jag anser att jag behöver. Mycket extra pengar (7000) för små finesser. Men tack ändå.

olindh.
Visst skinnklädsel är alltid snyggt. Har funderat på det och kommer att fortsätta fundera tills dess att jag beställer bilen, men det lutar åt att jag kommer att skippa det.

För övrigt så kan jag då meddela att det inte blev något bilköp idag som jag skrev i börjar. Givetvis så var försäljaren på semester denna veckan, åter på måndag nästa vecka. Men då är givetvis jag borta hela veckan så det får dröja två veckor till *suck*

Fick pratat med chefen för stället jag skulle beställa bilen från och frågade angående faceliften som det påstods att den skulle komma MY2011 här på jagrullar. Han sa att det kommer ingen MY2011 utan tidigast MY2012.

Ja ja jag får väl sitta här å tycka synd om mig själv för att jag får vänta ytterligare två veckor innan beställningen är gjord.

/usf
Användarvisningsbild
av SvenB
FiddeUBC skrev:humm... jag har aldrig nämt ordet facelift men men...

Jo du antydde det

FiddeUBC skrev:Sant, men jag vet folk här som har köpt bilar precis innan en ev facelift och sen månaden efter är deras bil gammal och då gnäller folk för det. Det var av ren välvilja.
Men det var nog jag som missuppfattade, sorry.
av greenbay
En ev ny grill är just ingen face-lift, och grillen går ju antagligen byta i efterhand, tror inte man ändrar i frontpartiet i onödan.
/Greenbay
av usf
greenbay skrev:En ev ny grill är just ingen face-lift, och grillen går ju antagligen byta i efterhand, tror inte man ändrar i frontpartiet i onödan.
/Greenbay
Det var väl lite där jag var inne på också. Men det har skrivits en ev. facelift. En grill är en grill som man kan byta men en facelift är något helt annat.

Det var det som var meningen med denna tråden att ge mig lite synpunkter, så alla synpunkter är hjärtligt välkomna. :-)-)

/usf

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]