NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Om man har samma rullomkrets på däcken (vilket man ska ha) så spelar det ingen roll om det är 19" eller 16". Bilen bli lika hög för det :-)-)
av jackoo
Har idag ringt runt och kollat lite priser och då sa 4 av 5 personer att:

Jag/vi rekomenderar 18" istället för 19, ska man ha 19" bör man gå ner på 215/35/19 och 19" är stort.
18" är mer funktionellt och praktiskt. Risken är stor med 19 att dom kommer ta i inneskärmar.
Dock höll alla med om att 19" är fett och ser ballt ut.

Jag börjar vela lite och de lutar nästan åt 18" hållet...

Nån stoll som räknat på effektförlust och hur mycke slöare bilen blir med störra fälgar? :D
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
jackoo skrev:Har idag ringt runt och kollat lite priser och då sa 4 av 5 personer att:

Jag/vi rekomenderar 18" istället för 19, ska man ha 19" bör man gå ner på 215/35/19 och 19" är stort.
18" är mer funktionellt och praktiskt. Risken är stor med 19 att dom kommer ta i inneskärmar.
Dock höll alla med om att 19" är fett och ser ballt ut.

Jag börjar vela lite och de lutar nästan åt 18" hållet...

Nån stoll som räknat på effektförlust och hur mycke slöare bilen blir med störra fälgar? :D
Jag har också stillat mina sinnen och insett att 18" kommer också bli bra 8) Så idag lägger jag en beställning på ett par gråa R 18" 225/40

/Christian
Användarvisningsbild
av poseidon
Faan, du lägger X pengar på 18" men ett HS har du inte råd att köpa...

Sorry för OT men du är så tyst när du spelar Christian.
Användarvisningsbild
av opA
poseidon skrev:Faan, du lägger X pengar på 18" men ett HS har du inte råd att köpa...

Sorry för OT men du är så tyst när du spelar Christian.
HAHA.. PRECIS så säger mina polare till mig med ! :mrgreen:
"Du lägger bara massa pengar på först datordelar... och nu din bil men du köper dig aldrig ett HS" :mrgreen:
chrissofsweden skrev:Nu har jag beställt ett par gråa R-fälgar med 18" 225/40 däck.. :-)-)

/Christian
:-)-) :-E :-)-)
av turbodream
chrissofsweden skrev:Nu har jag beställt ett par gråa R-fälgar med 18" 225/40 däck.. :-)-)
/Christian
Då får man gratulera :) Kommer nog bli jädra nice detta till våra bilar :p

EDIT: Vad valde du för gummin? Vart det gummihuset , fick du nån leveransbekräftelse på när du skulle få dom isåfall?
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
turbodream skrev:
/Christian
Då får man gratulera :) Kommer nog bli jädra nice detta till våra bilar :p
Dom blir som sagt, tvillingar :mrgreen:

Nix, inget leveransdatum.. jag tog på faktura, måste denna betalas först då innan man får hjulen eller skickas den tillsammans med hjulen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]