NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

poseidon skrev:Sportratten är SÅÅÅ mycket skönare att hålla i, den lättar upp inredningen lite oxå med sitt ALU inlägg.
Jag kommer inte att byta bil närmaste tiden, men sportratt? Har roat migt med att "bygga bil" på Volvocars.se. Där finns detta tillval inte med. Vad är det för ratt?
Så var bilen beställd! Nervöst med bilaffärer, har alltid ångest! :roll:

Blev några ytterligare tillägg, bla. laminerade rutor som ni rekomenderade. Hoppas den går lika tyst eller tystare än min nuvarande bil.

Fick lite tankar kring det här med rails. Vad tycker ni, är det snyggt med rails, eller är det snyggare utan? Och hur användbara är de egentligen? Personligen har jag aldrig haft någonting på taket på någon bil jag ägt... Gör man bort sig om man väljer bort dem?

//Johan
krämbulle skrev:

Fick lite tankar kring det här med rails. Vad tycker ni, är det snyggt med rails, eller är det snyggare utan? Och hur användbara är de egentligen? Personligen har jag aldrig haft någonting på taket på någon bil jag ägt... Gör man bort sig om man väljer bort dem?
Utseendemässigt, nej. Men om du trots allt vill lägga någonting på taket i framtiden, ja. Dessutom vet man aldrig om det kan påverka ett andrahandsvärde i framtiden.
Men visst finns det väl hål för takräcke även utan rails? I många marknader är ju inte rails standard så jag kan inte tänka att det inte går att få på ett takräcke då.

Själv tycker jag att en bil utan rails kan se okay ut om den i övrigt är välutrustad med ordentliga fälgar osv. Är den "naken" med små fälgar så ser det lite snikigt ut utan rails.
En till fråga angående det här med utseende på bilen.

Har förstått det som att Volvos delbara drag lämnar en relativt stor täckkåpa kvar när man tar loss det. Är ju van att draget inte syns alls när man har det avmonterat och beställde därför ett fast drag. Hur är det egentligen med det där? Ser det illa ut med den där täckkåpan? Eller borde jag ändå beställt ett delbart? Börjar ångra mig lite...

Vidare börjar jag fundera på vilka sommardäck som ska sitta på bilen och har haft lite planer. Vilka däckdimensioner skulle man kunna köra på en V50 med ett par 8.0"x18" fälgar (ska man åka miljöbil måste man väl växa upp och byta ned sig i dimensioner :( )? I det här fallet blir snarast frågan hur smala däck man skulle kunna köra på en sån fälg och naturligtvis vilken höjd.

//Johan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat