- sön 13 dec 2009, 18:55
#352947
Vidare kan jag berätta att jag nu lyckats få hem min älskade V50. Vid första startförsöket tände den bara till, precis som i fredags. På andra startförsöket startade den och gick precis som vanligt! Behövde varken vända filtret upp och ner, eller startgas!
När jag körde den hem, var den lite ryckig och lite svagare än vanligt på 5-6:an, i övrigt som den brukar vara, d v s enligt mitt första inlägg här.
Är det nån som vet om en diesel kan bli "sur", d v s få in för mycket bränsle som ligger och skvalpar? Tror inte det va? Har aldrig hört om det, men om det är så, skulle det isåfall göra nån skillnad att vid startförsök trampa gasen i botten?
Det verkar som när något går fel vid 1:a startförsöket blir motorn typ "sur". Sedan, efter att den stått lääänge startar den igen.... :?:
Om det skulle vara nån koppling/slang som tog in luft, eller om det skulle stå luft i filterhållaren, borde den ju inte starta efter att den stått heller....
Jag fattar inget.... :???:
Mvh
/Johanna
När jag körde den hem, var den lite ryckig och lite svagare än vanligt på 5-6:an, i övrigt som den brukar vara, d v s enligt mitt första inlägg här.
Är det nån som vet om en diesel kan bli "sur", d v s få in för mycket bränsle som ligger och skvalpar? Tror inte det va? Har aldrig hört om det, men om det är så, skulle det isåfall göra nån skillnad att vid startförsök trampa gasen i botten?
Det verkar som när något går fel vid 1:a startförsöket blir motorn typ "sur". Sedan, efter att den stått lääänge startar den igen.... :?:
Om det skulle vara nån koppling/slang som tog in luft, eller om det skulle stå luft i filterhållaren, borde den ju inte starta efter att den stått heller....
Jag fattar inget.... :???:
Mvh
/Johanna