NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, nu vet jag. Jag kunde behållt min "gamla" bil och hällt i E 85 och kört på det. Sedan när skiten stannade gått in på detta forum och hittat någon "förståsigpåare" , som vet mer än teknikerna på bilfabrikerna, och bett om råd.
Användarvisningsbild
av CarMan
Rådlös skrev:CarMan: Kan du utveckla det här "jag vet att det skiljer mycke, jag vet också att killern på etanol.nu inte vet vad dom pratar om, dom vägrar att inse att alla dom motorhaverier medlämarna får beror på etanolen..."

Vilka bilar har havererat? Kan du visa upp någon av dom i text eller bilder? Känner du några medlemma på etanol.nu? Och framför allt, känner du några medlemmar som har fått haverier på sina bilar?

Är det inte så att du bara har hört en mängd grundlösa rykten och anna löst prat, som du späder på med egna åsikter och tycken? Tycken och åsikter som är färgade av kvällspress och andra liknande media. Och som i sin tur är uppbackad av fossilindustri och bakåtsträvare.

CarMan: Har du överhuvudtaget någon erfarenhet alls av etanol som motorbränsle?

vi gör så här. du kör på etanol om du vill. du vet ju bättre än dom som bar jobbar med att utveckla nya motorer...

jag har läst en del på etanolforumet & det är några stycken spm bränt ventilerna, men alla på själva forumet kommer bara på masa olika andra skäl till varför det skulle ha hänt...

det går ixom inte att diskutera eller ens visa fakta, så jag läggre ned. det är ju trots allt din bil, du gör vad du vill (själv tycker jag mäst synd om dom som blir lurade av andra, som mörkar alla faror som finns)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]