NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har väldigt svårt att tro, att man känner någon skillnad mellan en frisk orginal och en IPD länkarm. Som de själva skriver så är det till för att användas ihop med deras 12mm hämmare.

.
ThomasT skrev:Jag har väldigt svårt att tro, att man känner någon skillnad mellan en frisk orginal och en IPD länkarm. Som de själva skriver så är det till för att användas ihop med deras 12mm hämmare.

.
Möjligt det Thomas. Men som sagt så håller dessa bra mycket bättre än orginal och hårdare körning är man väl ute efter om man vill ha en krängningshämmare från början.
Det är btw länkarmar för främre krängningshämmaren och vad jag kan läsa så har folk fått positiva egenskaper av dessa. Jag är mest intresserad av dessa för att ha lite mer pålitliga delar i bilen som håller

Du är uppskriven Jonnyk=)
De kostar ca $367. Plus frakt 240 dollar men det ska ju kunna delas på ganska så bra. Även om vi inte får ett grymmare pris på själva produkterna så är det intressantast att kunna kapa fraktkostnaderna för oss allihopa.
Fellow skrev:
ThomasT skrev:Det är btw länkarmar för främre krängningshämmaren och vad jag kan läsa så har folk fått positiva egenskaper av dessa. Jag är mest intresserad av dessa för att ha lite mer pålitliga delar i bilen som håller.
Vad är det som inte håller på orginal, går de av, blir de krokiga, eller vad?

.
Inte länkarmar, utan krängningshämmarstag, ursäkta felskrivningen.

ThomasT kan inte svara på hur dem blir då jag inte har egen erfarenhet men vet att folk har klagat på stagen är för dåliga för bankörning och liknande. Bättre kurvhantering ska ges med dessa iaf enligt folk som köpt och monterat.

Kan ha uppfattat fel:)
Fellow skrev: Bättre kurvhantering ska ges med dessa iaf enligt folk som köpt och monterat.
Genom att bara byta krängningshämmarstag??!

.
ThomasT skrev:
Fellow skrev: Bättre kurvhantering ska ges med dessa iaf enligt folk som köpt och monterat.

.
Såvitt jag förstår ja.
Här finns produkten, nedan finns folks åsikter, kan inte yttra mig i ärendet mer än så.

Sen har Royrace på sidan 1 i denna tråd monterat dessa dock i samband med krängningshämmaren bak den han körde utan de främre stagen i 3 dagar och bara med bakre hämmaren så han om någon får gärna yttra sig i ämnet.

Royrace
Resultat. Toppen. Originalet är alldeles för klent.
Med byte fram o bak blir bilen som ett strykjärn i kurvorna fast med bibehållen komfort.

Jag ser ingen anledning till att inte köpa till dessa om vi nu gör ett köp från USA.
Fellow skrev:Jag ser ingen anledning till att inte köpa till dessa om vi nu gör ett köp från USA.
Jo, man kan köpa den för att orginal är dåliga och har en tendens till att bli glappa med tiden. MEN man ska inte köpa dem i tron att de förbättrar vägegenskaperna.

Däremot är det alltid en mycket god idé att ha kraftigare hämmare bak på en "standard" bil, då de blir betydligt mer sväng villiga... :-)-)

.
Fellow skrev:
ThomasT skrev:

.
Såvitt jag förstår ja.
Här finns produkten, nedan finns folks åsikter, kan inte yttra mig i ärendet mer än så.

Sen har Royrace på sidan 1 i denna tråd monterat dessa dock i samband med krängningshämmaren bak den han körde utan de främre stagen i 3 dagar och bara med bakre hämmaren så han om någon får gärna yttra sig i ämnet.

Royrace
Resultat. Toppen. Originalet är alldeles för klent.
Med byte fram o bak blir bilen som ett strykjärn i kurvorna fast med bibehållen komfort.

Jag ser ingen anledning till att inte köpa till dessa om vi nu gör ett köp från USA.
Ja jag gör ett litet instick här beträffande dessa produkter. HAr nu kört i mer än sex månader och är helnöjd.
Volvo original är klenare, framförallt vad gäller bussningarna och länkaget. De främre stagen är klenare och det syns
med blotta ögat. Vad har jag vunnit : Bättre styrrespons, tystare fram och bakvagn ( klonkanden och knirranden är borta ) . Bilen går som ett strykjärn i kurvor. Enklare sagt : Otroligt roligare körupplevelse med bibehållen komfort.
Min t5 är inte sänkt. När jag ökar effekten skall en allvarlig funderare tas om det skall till en väghållningssats med styvare och sänkt fjädring. Vill inte ha det för stötigt dock. Någon här som har förslag ?
För övrigt kan jag hänvisa till min erfarenhetsrapport kring montering från i våras.
Man blir ju inte mindre sugen efter det du skriver Royrace. Låter som en av de bästa investeringarna till dessa bilar. Har själv h&r sats och volvo sportchassi men kommer inte köpa dämpare av den anledningen att jag haft koni på min T4.
Blir för stötigt helt enkelt.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]