Fellow skrev:ThomasT skrev:Fellow skrev: Bättre kurvhantering ska ges med dessa iaf enligt folk som köpt och monterat.
Genom att bara byta krängningshämmarstag??!
.
Såvitt jag förstår ja.
Här finns produkten, nedan finns folks åsikter, kan inte yttra mig i ärendet mer än så.
Sen har Royrace på sidan 1 i denna tråd monterat dessa dock i samband med krängningshämmaren bak den han körde utan de främre stagen i 3 dagar och bara med bakre hämmaren så han om någon får gärna yttra sig i ämnet.
Royrace
Resultat. Toppen. Originalet är alldeles för klent.
Med byte fram o bak blir bilen som ett strykjärn i kurvorna fast med bibehållen komfort.
Jag ser ingen anledning till att inte köpa till dessa om vi nu gör ett köp från USA.
Ja jag gör ett litet instick här beträffande dessa produkter. HAr nu kört i mer än sex månader och är helnöjd.
Volvo original är klenare, framförallt vad gäller bussningarna och länkaget. De främre stagen är klenare och det syns
med blotta ögat. Vad har jag vunnit : Bättre styrrespons, tystare fram och bakvagn ( klonkanden och knirranden är borta ) . Bilen går som ett strykjärn i kurvor. Enklare sagt : Otroligt roligare körupplevelse med bibehållen komfort.
Min t5 är inte sänkt. När jag ökar effekten skall en allvarlig funderare tas om det skall till en väghållningssats med styvare och sänkt fjädring. Vill inte ha det för stötigt dock. Någon här som har förslag ?
För övrigt kan jag hänvisa till min erfarenhetsrapport kring montering från i våras.