NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Som det står ovan så är det vettigt att kolla på paketen. Många kanske tror att det blir dyrare att ta t.ex momentum eller summum, men om man plockar på den utrustningen utan paket så blir det dyrare!
Användarvisningsbild
av Jensen
cyberlelle skrev: Sen så får jag hoppas att dom komer med nån kampanj på drive bilarna innan min hinner levereras för i såna fall så skulle jag också få det kampanjpriset.
Har säljaren lovat detta???
Fråga honom igen, för det går inte att ta del av framtida kampanjer om du
redan beställt en bil.
Det är inte som Elgiganten med prisgaranti på en vara, du nämnde att han
var ny, kan vara så att han inte vet själv vad som gäller.
Prata med honom igen , så du inte sitter och väntar
på en kampanj som du ändå inte kan ta del av.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag skulle tippa att det inte blir några "tokkampanjer" på drivE, i allafall inte initialt. Vad jag förstår så har man inte höjt priset jämfört med gamla 1,6D så VPS lär väl avvakta försäljningssiffrorna. Paketoptimering är väl dock alltid aktuellt, lika så att jämföra pris handlare emellan. Det finns alltid någon som är mer kåt på att sälja än sina kollegor, med tanke på volymbonusar etc.
av cyberlelle
Jo, säljaren lovade att jag skulle få ta del av ett eventuellt kampanjpris som dyker upp innan leveransen, känner säljarna rätt bra där och dom är väldigt bra att ha och göra med så jag tvivlar inte en sekund på att dom står för sitt ord för det har dom alltid gjort förut. Däremot så tror inte jag heller att det kommer nån tokkampanj på drivE den närmsta tiden, men man kan ju alltid hoppas.
av perhall
cyberlelle skrev:Jo, säljaren lovade att jag skulle få ta del av ett eventuellt kampanjpris som dyker upp innan leveransen, känner säljarna rätt bra där och dom är väldigt bra att ha och göra med så jag tvivlar inte en sekund på att dom står för sitt ord för det har dom alltid gjort förut. Däremot så tror inte jag heller att det kommer nån tokkampanj på drivE den närmsta tiden, men man kan ju alltid hoppas.
Om du känner säljaren och han/hon har lovat det är det nog inga problem, men det är en stor risk de tar (kanske inte på DRIVe där det nog inte kommer paket på ett tag...). Det har hänt mer än en gång i historien att kunder ringt till åf och velat ha del av paket, sen ringer åf till generalagenten... minns när saab sänkte ett 9-5paket från 19900 till 14900, sen till 9900... inte kul för den som köpt paketet dyrt.
av perhall
Linqid skrev:
halmstaden skrev:nedlack är väl summum-utr för V50? momentum för V70, men V50?
Även V50 har nedlackat i och med Momentum. Summum ger silverlackade rails och 17"-fälgar.. :)
Troligen inte 17" på DrivE eftersom den skulle åka upp från 119 till 120 gram då... /PH
av Linqid
perhall skrev:
Linqid skrev:
halmstaden skrev:nedlack är väl summum-utr för V50? momentum för V70, men V50?
Även V50 har nedlackat i och med Momentum. Summum ger silverlackade rails och 17"-fälgar.. :)
Troligen inte 17" på DrivE eftersom den skulle åka upp från 119 till 120 gram då... /PH
Nja, enligt Volvos bilkonfigurator går det bra att välja 17" till DRIVe. Ser inte varför det inte skulle stämma, då man tagit bort 17" som tillval när man bygger 2.5FT till V70.

Rätta mig gärna om jag har fel, enbart spekulerande..
av cyberlelle
Var in och pratade med säljaren angående att byta upp till momentum paketet. Om man tittar på volvos hemsida så får man ju bilden av att momentum bara kostar 6900:- mer än kinetic, men så var det inte riktigt. Momentum är ca 15 000:- dyrare än kinetic så då bar det sig ju inte riktigt.
Nog hade det varit roligt med den extrautrustning som följer med i momentumpaketet, men det inget som jag verkligen behöver så jag blev lite snål och bestämde mig för att nöja mig med kinetic och den extra utrustning som jag redan valt.
Volvo borde väl ta och uppdatera sin bilkonfigurator så att den stämmer med verkligheten. För just nu så är den ju lite missvisande.

Gjorde dock en upptäckt idag, Innerbackspegel med automatisk avbländning verkar ha blivit standard i kineticpaketet, var och kollade på min fars V50 MY09 1.8f och han har fått med automatisk avbländning trots att han har kinetic paketet och han har inte beställt den som extra utrustning. Även demobilen som jag körde förra veckan hade det och säljarna hade inte beställt det till den bilen. Tidigare så har det ingått i summum paketet, men nu så verkar det som sagt även ingå i kinetic. Volvo har dock inte informerat dom om det och det står inte heller på hemsidan eller i broschyren.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Är det inte så att Kinetic kostar 15.000,- och Momentum 21.900,- (21.900 - 15.000 = 6.900,-) Så var det när jag beställde. Och bara utseendemässigt tycker jag att det är värt pengarna...men det är ju jag det. Själva utrustningen kanske inte är livsnödvändig, men det ger ett helt annat intryck att köra bilen med den extra utrustningen som följer med.
av cyberlelle
Jag trodde också att det var så, men när säljaren lägger in en momentum istället för kinetic så blir mellanskillnaden betydligt högre, men jag ska försöka kolla upp det där lite mer för jag tycker att det verkar underligt.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]