NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vickan
Orfeous skrev:jag tycker att slutrören på S40'n som är i Volvo S40 katalogen för -08 ser bra ut! ett halvstort rör på vardera sida.

Smaken är som baken, delad :lol:
Användarvisningsbild
av vickan
var iaf och tvättade bilen i helgen och då passade jag även på att polera upp rören som tyvärr redan hade blivit riktigt smutsiga.. nu är de blanka och fina igen :D

har även lyssnat lite extra på ljudet.. det Har definitivt ändrat sig till det bättre.. är lite dovare och etrigare. har fortfarande inte fått kameran att spela in med ska försöka klura lite med det i helgen..
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Ville mest bara säga att jag tycker att ditt avgassystem blev riktigt bra.
Tack vare denna tråd så har min bil en inbokad tid hos en firma i Uppsala! :D

Jag har beställt liknande ditt system fast med ett 3" (eller 3,5") på varje sida.
Frågan jag ställer mig är om jag själv ska ordna hålen i stötfångaren eller om de ska få göra det åt mig..

Vad använde de när de gjorde uttagen i stötfångaren på din bil?
Användarvisningsbild
av vickan
psycho4fun skrev:Ville mest bara säga att jag tycker att ditt avgassystem blev riktigt bra.
Tack vare denna tråd så har min bil en inbokad tid hos en firma i Uppsala! :D

Jag har beställt liknande ditt system fast med ett 3" (eller 3,5") på varje sida.
Frågan jag ställer mig är om jag själv ska ordna hålen i stötfångaren eller om de ska få göra det åt mig..

Vad använde de när de gjorde uttagen i stötfångaren på din bil?

Va skoj att höra=) Är fortfarande mycket nöjd med det, har även försökt få upp en ljudsekvens men inte riktigt fått till det. Så någon som vet hur man laddar upp en sådan hör av er :wink:

Nå, vad gäller hålen så vet jag faktiskt inte. Det såg väldigt bra ut på min bil och det var de som hade gjort dom. Nästan som att man hade skurit ut det. Med såg så brukar ju plasten "knorra" ihopp sig på ena sidan. Inte ett spår av det här.
Du får kanske ringa och fråga? Mina hål ingick iaf i priset ;-//

Posta gärna bilder sen!!!!

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]