NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
Som Toyotaförsäljare kan jag meddela att navkapslar, radioantenn, täckkåper över fästet för bogseröglor och frontspoiler monteras vid leveransservice hos återförsäljaren. Likaså monteras div säkringar till fjärrlås och radio m.m. Reservhjulet på bakluckan på Rav4 och LandCruiser sitter dock på plats när bilen kommer.

Att nya bilar får skador under hanteringen mellan fabriken och leveransen är tyvärr vanligt. Dock brukar skador upptäckas innan leverans. På firman där jag jobbar gör säljaren själv den sista kontrollen av bilen innan leverans så att bilen är 100% när kunden ska hämta den. Att leverera en ny bil med skador är inte aktuellt.
Användarvisningsbild
av Nexus
ljungström skrev:Som Toyotaförsäljare kan jag meddela att navkapslar, radioantenn, täckkåper över fästet för bogseröglor och frontspoiler monteras vid leveransservice hos återförsäljaren. Likaså monteras div säkringar till fjärrlås och radio m.m. Reservhjulet på bakluckan på Rav4 och LandCruiser sitter dock på plats när bilen kommer.

Att nya bilar får skador under hanteringen mellan fabriken och leveransen är tyvärr vanligt. Dock brukar skador upptäckas innan leverans. På firman där jag jobbar gör säljaren själv den sista kontrollen av bilen innan leverans så att bilen är 100% när kunden ska hämta den. Att leverera en ny bil med skador är inte aktuellt.
Tack för stödet. Nu var det ett tag sen jag hade koll på alla modeller.
Men "dome" säkringen gäller nog fortfarande att trycka i efter alla dessa år :wink:
av Casper
Ja då var det äntligen dags att hämta ut den nya bilen då. Synd att regnet vräker ner utanför. Höjden av otur igen...

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]