NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
Mr B skrev:Vingar på formel 1-bilar fungerar inte heller alltså?
Jodå, självklart gör de det. Men de är så mycket extremare och större. Arean är viktig i aerodynamiska sammanhang. De jag menar inte fungerar är alltså vanliga små enkla styling-vingar. Typ den på en Volvo S40.

Dessutom går ju F1:or i de hastigheter där vingar verkligen gör nytta.
Användarvisningsbild
av Nexus
Christian_m skrev:
grammse skrev:Jag borrar själv för jag är för petig för att låta någon bara kasta dit den och sen in med nästa bil på verkstaden.
...o jag betalar för att jag har råd och har tummen mitt i handen ;) Min självinsikt är tillräckligt bra för att jag ska inse att det inte är en bra idé för mig att ställa mig och borra i karossen på en 2 år gammal bil. Med lite sämre självinsikt och/eller äldre bil hade jag säkert varit mer villig att chansa.
Helt rätt av dig. :) vet man att det troligtvis skulle skita sig så ska man självklart lämna in till de som kan .
Jag gillar utmaningar och att sedan se resultatet och veta "jag kan" :wink: är bra för självförtroendet :D

Tittar man på monteringsavisningen som #27 la in :) och tycker det ser omöjligt ut så ska man inte ge sig på det själv.
Användarvisningsbild
av jihed
Jag tycket inte det låter helg galet i alla fall.. Tror jag betalade ungefär 500:- ink moms för vingen. Men då hade jag lite fler saker som skulle ha färg.
Användarvisningsbild
av Nexus
700:- är bra pris inget att klaga på . Fast jag ger 500:- hos min lackerare :wink: (700:- med kvitto)
av DanneF
fick ett pris på 1600kr för montering av V50 vinge hos BraBil i upplandsväsby, lite saftigt, så de blir no nån annan verkstad.
Användarvisningsbild
av Nexus
1600 :!: då borde det ingå lack oxå. :evil:
av lindström
Jag får inte upp nån bild på monteringe, via länken?!!
av MrS40NElectricSilver
Tjabba tjenna hallå där :) Hmm tror det kostar mer 1000Kr om volvo ska montera vingen till mej ? va tror ni ?
Användarvisningsbild
av Nexus
Enligt monterings anvisningen så var det lite mäta hit och dit :wink: så 1000 lappen får du nog minst räkna med på Volvo.
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]