NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Christian_m skrev:
wendtan skrev:
Christian_m skrev:Jag har inte ens funktionen autostäng alla fönster i menyerna, har en V50 MY05.
Det går att aktivera via volvos diagnossystem. Du kan gissningsvis köra dom åt det ena hållet idag(kommer inte ihåg vilket) det andra är avaktiverat default i bilens konfiguration.
Upp funkade, trist eftersom jag mest var intresserad av ner :lol:
Jag tror det hade och göra med att flera kunder råkade ut för att de stoppade nyckeln i fickan och bilen öppnade alla fönster när de gick ifrån bilen. På morgonen kommer de till en bil med dyngsur inredning då de regnat under natten... :D
Jag fick de ändrat i bilens konfiguration gratis iaf, använder det ofta under sommarhalvåret för att "lufta" ut bilen vid varmt väder.
av Christian_m
wendtan skrev: Jag fick de ändrat i bilens konfiguration gratis iaf, använder det ofta under sommarhalvåret för att "lufta" ut bilen vid varmt väder.
Ja det var lite det jag var ute efter, att när man har bilen i synhåll kunna lufta på sommaren när det är varmt och man vet att man är på väg att köra nånstans.

Bilen ska in på måndag för återkallningsärendet så jag ska se om jag kan få fixat det i samband med det.
av Christian_m
Jaha, lämnade ju in bilen i måndags för återkallningsärendet och nämnde då funktionen. "Jaså, nej den funktionen vet jag inget om, men jag mekar å andra sidan inte med bilarna själv". Okej, kan du be verkstan att kolla upp det? "Nej".

Nähä.

Tur att man ska lämna in bilen för service på ett annat ställe som förhoppningsvis är mer tillmötesgående.
Användarvisningsbild
av wendtan
Christian_m skrev:Jaha, lämnade ju in bilen i måndags för återkallningsärendet och nämnde då funktionen. "Jaså, nej den funktionen vet jag inget om, men jag mekar å andra sidan inte med bilarna själv". Okej, kan du be verkstan att kolla upp det? "Nej".

Nähä.

Tur att man ska lämna in bilen för service på ett annat ställe som förhoppningsvis är mer tillmötesgående.
Har ni inte personliga servicetekniker där du bor? Det tar 1 minut för en mekaniker med en diagnosdator att aktivera det i bilens mjukvarukonfiguration. I mitt fall tog de inte något betalt för det heller.
av Christian_m
wendtan skrev:
Christian_m skrev:Jaha, lämnade ju in bilen i måndags för återkallningsärendet och nämnde då funktionen. "Jaså, nej den funktionen vet jag inget om, men jag mekar å andra sidan inte med bilarna själv". Okej, kan du be verkstan att kolla upp det? "Nej".

Nähä.

Har ni inte personliga servicetekniker där du bor? Det tar 1 minut för en mekaniker med en diagnosdator att aktivera det i bilens mjukvarukonfiguration. I mitt fall tog de inte något betalt för det heller.
Jo, fast min har nyligen slutat. Gav dessutom rabatt vid varje service så att han gjort det här gratis tvivlar jag inte på, om han bara varit kvar.

Men som sagt, jag har anlitat en annan verkstad innan och de brukar vara mer tillmötesgående, så jag ska se till att få en personlig servicetekniker på det stället som kan hjälpa mig i samband med 6000-milaservicen.
Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]

Är inte det där hål som någo[…]