NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niz_se
Och bilder. Massor med bilder... 8)

Grattis förresten! :D
av iDrive
Tackar tackar.

Jo, recensionen.
Här kommer en kort sådan eftersom jag bara har haft bilen i 27 timmar och kört knappt 10 mil.

Kort recension av V50 1,8 f summum 2008 (facelift)

Jag tycker att designen inte kan bli bättre. Bilen ser minst lika bra ut i verkligheten som på tidigare publicerade bilder. Här har Volvo lyckats mycket bra.

Det är väl tur att även den invändiga designen har fått sig en omgång. Nu är det större och fler fack i bilen.

Ingen brist på körglädjen med vanlig fjädring. Kunde ha valt sportschassi för maximerad körglädje men med tanken på två spädbarn (twins:)) som ska åka med och alla farthinder (bor i centrala GBG) är den vanliga fjädringen optimal. (För de som inte har en massa farthinder att brottas med rekommenderas sportschassi.)

Motorn startar mjukt och tyst. Under körning hörs den knappt om man inte gasar på lite. Dragkraften från motorn är väldigt jämn utan något som helst hack. Jag känner dock inte till vilken soppa Volvo hade tankat i bilen vid leveransen. Jag har fyllt upp full tank med E85 och känner fortfarande ingen skillnad i dragkraften.

Man kan göra personliga inställningar mha menyn i mittpanelen. (Ex. låsa dörrar när man åker iväg med bilen och liknande.)

High performance stereon är väldigt bra. Utan att jag ens har lyssnat på performance stereon kan jag konstatera att den hade varit en klar nedgradering jämfört med stereon i min tidigare bil. High performance är ett måste.

Det är allt jag kommer på just nu.
Återkommer med en mer utförlig recension och bilder.

:)
Användarvisningsbild
av Evil Angel
först och främst måste jag säga grattis till din nya bil och lycka till i framtiden med den.

Skulle vara riktigt roligt om du kunde skicka upp lite bilder här eller på
http://www.gar?get.s? och sedan en ännu mer recension utav bilen när du har kört några mil till :)

Riktigt roligt för dig.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Låter 1.8 f mycket vid landsvägskörning? har hört att ljudisoleringen ska vara bättre på 2008 årsm. Är den det?
Användarvisningsbild
av jhedin
Hejsan!

Jag har beställt en V50 D5 Summum 2008 och undrar om det iPOD uttag som finns är samma som på 2006/2007. Har någon koll på det?

Jag valde dessutom RTI. Vet ej om jag tycker det är värt pengarna än.

Sedan valde jag bort 17" fälgarna och valde istället 16". Billigare däck och tystare gång. Var detta ett bra val?

Nivåreglering blir det också. Det är väl ett måste om man ska ha mycket last.
Användarvisningsbild
av Evil Angel
jhedin skrev:Hejsan!

Jag har beställt en V50 D5 Summum 2008 och undrar om det iPOD uttag som finns är samma som på 2006/2007. Har någon koll på det?

Sedan valde jag bort 17" fälgarna och valde istället 16". Billigare däck och tystare gång. Var detta ett bra val?

det låter väl som en trevlig bil men jag vet inte om rti´n är värd pengarna idag när det finns riktigt schyssta portabla rti att tillhandahålla plus att det finns mer funktioner i dom oxå te.x att man kan få upp vägar med fartkameror så den varnar för sådant.

Aux ingången är säkert samma det skulle jag kunna tänka mig.

volvos 17" är oxå väldigt tysta eftersom dom använder väldigt bra märken på däcken men visst 16" är säkert tystare eftersom du får en högre profil på däcken men på 2008 årsmodell så har dom ju "tilläggsisolerat" så den skall vara väldigt tyst från början

Nivåreglering är ju riktigt bra jag kunde inte välja det på min eftersom jag tog sportchassie.

men det låter som en riktigt fin bil du har köpt dig.

Grattis och lycka till med bilen.
Användarvisningsbild
av Appel
jhedin skrev:Hejsan!

Som Evil Angel skriver, det är en AUX ingång, inte att att förväxla med iPod-ingång som är extrautrustning för ca 5000. Åtminstone om man tar den kombinerade USB/iPod anslutningen. Det kanske är något billigare om man väljer endast iPod- eller USB-anslutning.

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]