NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doby
Kan ni inte sluta trycka enter! Markören hoppas ner till ny rad själv när texten inte får plats i rutan. Blir jäkligt jobbigt att läsa era meningar med 3 ord på varje rad.
av hedlung
Jag har kondens i höger framlykta och enligt verkstaden är de rätt trötta på "ingenjörerna", som inte fattar att de inte kan göra FÖR täta lyktor. De måste kunna andas p ga varmt kallt.
Sedan, ang mjukvaru-uppgraderingen (som ju var trådstart...) var jag inne i nov/dec (minns inte exakt) och bad själv om en uppgradering. Nu ringde jag för att kolla om det var denna nya (enl brevet) jag fått, men nej, det var tydligen nyare än den jag fick. Så, kommer nog hela tiden nya grejer, även om denna (i brevet) var mer viktig p g a återkallelsen.
Användarvisningsbild
av Bänktsson
"Doktorerna" på Volvo jobbar säkert så hårt dom kan
problemmet är väl att allt har blivit så avancerat, de
skall fungare bra men kosta så lite som möjligt.

Volvo vill kunna tjäna pengar på sina produkter och
kostar nybilarna för mycket så vill ingen köpa dom.
Kunderna vill ha en kanonbra bil som håller för allt
men den får inte kosta för mycket.

Hedlung, det kommer hela tiden förändringar gällande
mjukvarorna. Volvo hittar ständigt sätt att förbättra.
Om man får en mjukvara den ena dagen så kan den
ha blivit förändrad över natten pågrund av nya upp-
dateringar igen!

:D
av agb007
yep så var bilen inne på uppgradering i fredags. Programvara och smörjning av någon pryl i a-stolpen. I måndags upptäckte jag att elhissen på passagerar sidan inte funkar. När jag kom hem kollade jag och upptäckte att endast passagerar sidan fungerade från passegerar knappen. Ingen annan. OK beställde tid för service fick efter 10 dagar tyckte det var OK behöver ju inte elhissarna så ofta i januari.

I tisdags morse startade inte bilen förrän på 3:dje försöket. Körde sonen till dagis och låste bilen belysningen slocknade men inte låstes bilen. Lämnade honom och tryckte lås upp allt tändes upp. Öppnade dörren och stängde igen låste och låste upp men inte f-n låstes dörren upp.
Fick öppna med nyckel.

När jag körde iväg visade termometern --- innan det blev -30 som snabbt föll till -40. Fläkten blåser på bra idetta fall. Lämnade in bilen i eftermiddags efter 2 dagar blev den klar.
Hann inte hämta men ska bli kul att se den imorgon
av Frigge
agb007 skrev:yep så var bilen inne på uppgradering i fredags. Programvara och smörjning av någon pryl i a-stolpen. I måndags upptäckte jag att elhissen på passagerar sidan inte funkar. När jag kom hem kollade jag och upptäckte att endast passagerar sidan fungerade från passegerar knappen. Ingen annan. OK beställde tid för service fick efter 10 dagar tyckte det var OK behöver ju inte elhissarna så ofta i januari.

I tisdags morse startade inte bilen förrän på 3:dje försöket. Körde sonen till dagis och låste bilen belysningen slocknade men inte låstes bilen. Lämnade honom och tryckte lås upp allt tändes upp. Öppnade dörren och stängde igen låste och låste upp men inte f-n låstes dörren upp.
Fick öppna med nyckel.

När jag körde iväg visade termometern --- innan det blev -30 som snabbt föll till -40. Fläkten blåser på bra idetta fall. Lämnade in bilen i eftermiddags efter 2 dagar blev den klar.
Hann inte hämta men ska bli kul att se den imorgon

Tråkigt att bilen strular efter kampanjen, tanken är ju att den ska bli bättre :roll: . Tyvärr har det visat sig att Volvos metod för att smörja kontaktstycken i a-stolpen inte är bra,det blir helt enkelt FÖR mycket fett. Det gör att kontaktytorna tvingas isär istället för att bättre kontakt uppnås. Oftast räcker det med att meken blåser rent från en del av fettet för att det ska bli bra.
Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]