Moderator: Moderatorer
andy78 skrev:Kolla ebay
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
andy78 skrev:Prova att göra rent först ,kolla att slangarna är hela, volvo tar nog minst 800 kr timma räkna att de debiterar 2 timmarSäker inte svårt att byta bara bökigt.
pavan skrev:andy78 skrev:Kolla ebay
ebay tar sån tid med frakten, man kan inte möjligtvis rengöra oljefällan istället ifall det bara är stopp i den, så länge tills man får tag i oljefällan?
Vad skulle en verkstad kunna tänkas ta för att byta den? Kan ju inte ta så lång tid att byta? Ifall jag inte gör ett eget försök, jag har ju tillgång till VIDA´s sprängskisser och instruktioner samt Haynes bok om den nu är till nytta, o sen står ju en del på nätet, t.ex den någon länkade till verkar ju vara bra instruktioner?
andy78 skrev:Prova att göra rent först ,kolla att slangarna är hela, volvo tar nog minst 800 kr timma räkna att de debiterar 2 timmarOj tar det verkligen 2 timmar att byta den för en verkstad? I och för sig så litar jag inte ett dugg på någon verkstad eftersom allt alltid blir mycket dyrare än vad man räknat med.
pavan skrev:Nej dom gör det på mindre än en timme, men om det tar över 1 timme eller står byte 2 timmar i nån lista så debiteras man för 2.andy78 skrev:Prova att göra rent först ,kolla att slangarna är hela, volvo tar nog minst 800 kr timma räkna att de debiterar 2 timmarOj tar det verkligen 2 timmar att byta den för en verkstad? I och för sig så litar jag inte ett dugg på någon verkstad eftersom allt alltid blir mycket dyrare än vad man räknat med.
Dom kan ju säga att det tog 2 timmar fast det tog 1 timme. Fast man kan ju i och för sig be om ett fast pris innan.
Okej jag kanske ger mig på och ta loss den och se om den går att rengöra.
Fast jag kommer att göra detta ute på parkeringen och har ej tillgång till att komma under bilen, behövs detta?
…När den femstegade lådan inf[…]