NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
grillchips skrev:Han skrev tidigare i tråden att han har plockat nycklar från skroten, det är förmodligen de han kallar reservnycklar.
Och det han ska göra är väl att lyfta över innehållet från sin nuvarande nyckel till en med fräschare skal.
ok då förstår jag, då har han samma bekymmer med de nycklarna, skulle nog plockat ett par till för att träna på
och få till en vettig metod, kom och tänka på pianotråd, men mattkniv borde han komma långt med
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vad jag vill är att få extranyckeln komplett som den är idag men utan gör att den hålls ihop av en bit svart gaffatejp. Detta då gängan till skruven är sönder så den ser sprucken ut. Inte så erotiskt, därav att den är förvisad att agera extranyckel =) Den gängade delen verkar inte vilja lossna, då hade det varit lätt.

Att de jag kommit över är begagnade framgår väl av att jag köpte de på skroten :wink:

Har börjat karva lite efter dessa mobilbilder togs men hoppas det framgår hur det ser ut. De verkar inte vilja släppa utan en match så man får ut transpondern. typ samma konstruktion som på nyare nycklar men svårare att få isär :wink:

Kanske är det plastsvetsat runt om vid de räta linjerna men där pilen pekar förefaller det vara limmat. Dock vill jag ogärna borra där för då skadar jag säkert transpondern.
Nyckel 1.JPG
Nyckel 1.JPG (387.49 KiB) Visad 197 gånger
Nyckel 2.JPG
Nyckel 2.JPG (319.48 KiB) Visad 194 gånger

EDIT: Stoppade nyckeln i ugnen för att se om limmet vid transpondern släpper men icke. Men kom på att man kanske kunde karva lite och bända ur den runda mässingsbiten med gängan, det kunde man. :wink: Tog bort den gängade mässingsbiten från min nyckel med, hade dock inget superlim hemma så får slutföra det hela imorgon. Men ett lyckligt slut i alla fall, tur jag hade nyckel att öva på för min egna vill jag inte råka förstöra.

Anledningen till detta ingrepp var att jag när bilen köptes ville byta båda batterierna men en skruv för att öppna fjärren satt som berget, fick borra bort skallen på skruven, byta batteri och sätta svart gaffatejp runt. Men det var då det. :mrgreen:
bild 1.JPG
bild 1.JPG (60.57 KiB) Visad 1088 gånger
bild 2.JPG
bild 2.JPG (50.22 KiB) Visad 1098 gånger

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]