NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Snart 25k med samma gamla generator... Trodde den lät i vintras men finns risk att det kan vart en spännrulle eller nått också...
av dieselputte
BussigeBenke skrev:Jag säger inte att bilen är kass men jag vill kunna lita på min bil.
2.0D är riktigt trevlig att köra, piggare än 2.0F t.ex. Jag kommer att
tänka mig för vid nästa byte.
Densos generatorer sitter också i Toyota bilar och de har också liknande problem. Volvo (Ford?) gjorde ett dåligt val helt enkelt. Min 2.0D hade ett vinande ljud till och från, men en automattvätt med underspolning blev den omedelbara döden. Som SvenB skriver, kan vara vattenstänk vid tvätt som skadat den.

Dieselbilarna har ju dessutom en dum lösning med bränslefiltret rakt ovanför generatorn och en slarvig mek kan nog spilla ut en del diesel som då rinner rakt ner i generatorn, vilket ju knappast är bra för lager, kol etc.
av midnightwar
hoppas inte den är dålig, har köpt en v50 1.8f idag 11600 m lev med nytt 120 service, 2 små sakar dom skulle fixa 1 var et spegel som inte fungera, och 1 annan liten sak, tycka den är väldig bra men min sista bil var också en Chevrolet spark 1.0 i danmark (en jag kommer inte ut föran den bil där långt borta kommer köra på mig). Flyttat hit sista år så min första bil i sverige.
Och med barn innan 1 år (hoppas) måste där bli plats till en barnvagn. Om den kan köre 5-6 år är jag glad.
Diesel kostar alt for mycket både att köpa och väj afg. jag kommer köra 15-2000 om åren. liten service gör jag hemma så det är bar olja och filter.
har köpt obd2 test till att nul stilla service lampa,
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]