NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Andy
Tack för dina länkar.
Jag har beställt en ny reservdel som förhoppningsvis kommer från Tyskland idag.
Läste på ditt in lägg att trycket ska tas bort antingen genom att koppla bort säkringen till bränsle pumpen eller reläet och därefter starta och köra motorn tills den stannar.
Alternativet är att öppna ventilen på tryckröret. Det verkar enklast men
Fråga.
Är det bara att vrida den åt något håll och då gissar jag moturs för att trycket ska pysa ut? Någon som gjort det förut och kan berätta. Man vill ju inte riskera att förstöra ventilen.
Reläet eller säkringen bör man väl hitta var de finns i instruktionsboken? Alla tips här är naturligtvis också välkomna då det brukar vara en del pyssel med detta.
Ulf
av Ulf13
Tack Andy
för dina synpunkter och länkar som gjorde det ganska enkelt att byta bränsletryckgivaren och nu är lampan släckt.
Via nätet fick jag tag på en givare från Bosch till en bråkdel av kostnaden för volvos orginal del, som troligen också är från Bosch
Mvh
Ulf
av andy78
Ulf13 skrev:Tack Andy
för dina synpunkter och länkar som gjorde det ganska enkelt att byta bränsletryckgivaren och nu är lampan släckt.
Via nätet fick jag tag på en givare från Bosch till en bråkdel av kostnaden för volvos orginal del, som troligen också är från Bosch
Mvh
Ulf
Perfekt!
Hur löste du bränsletrycket?
Vad fick du ge för delen och vart beställde du den, vad gick det på?
Vet inte hur långt tid du har tills det är dags att besikta, men du bör för säkerthets skull radera felkoden inte för att den är aktiv, bilprovningen är nämligen dåliga på att göra skillnad på aktiva och historiska felkoder och ibland ger en anmärkning.
Egentligen ingen stort problem utan bara för att vara på säkra sidan.

Ibland kan det räcka att lyfta av batteripolen en 5 minuter, efter det så får man ställa klockan i bilen och ibland radiokanalerna.
av Ulf13
Hej
Jag köpte delen hos bildelaronline24 och de hade 84% rabatt på just denna del.Med frakt på 85 kr blev det totalt 415 kr.
Beträffande bränsletrycket . läste jag på en av dina länkar hur man öppnar ventilen och släpper ut bränsletrycket,Lite söl blev det men totalt mindre än 10 cl bränslespill.
Jag hade kopplat bort batteriet för att dels inte riskera någon gnistbildning när det fanns bränslespill, dels för att nollställa ev, felmeddelanden och dels för att inte riskera att bränlsepumpen skulle starta när trycket upphörde.
Därmed borde alla felmeddelande vara raderade till besiktningen som sker den 8 jan, 2015
//Ulf
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]