NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
P210 skrev: någon som vet om det går programmera om en "icke" DRL-bil till automatiskt påslagna dimljus och inget P-ljus istället för automatiskt halvljus i första läget?
Det var den här delen av ditt inlägg som jag tror är omöjligt. Jag tror nämnligen inte att det går att ha bakljusen tända med släckta P-ljus.
Användarvisningsbild
av Perc
SvenB skrev:
Dogfight skrev: De som är helbilsgodkända med DRL lampor fram skall ha en ljussensor som känner av om du t.ex kör in i en tunnel och då tända halvljuset automatiskt.
Tveksamt eftersom det finns en del nya bilar som har DRL där det inte finns ljussensor. Billiga modeller av olika märken har det så.
Och även dyrare bilar har möjlighet att stänga av automatiken. Häromdagen mötte jag en flång ny XC60 som körde omkring på LED utan bakljus i beckmörker. Folk är idioter.
Användarvisningsbild
av Perra83
Perc skrev:
SvenB skrev:
Dogfight skrev: De som är helbilsgodkända med DRL lampor fram skall ha en ljussensor som känner av om du t.ex kör in i en tunnel och då tända halvljuset automatiskt.
Tveksamt eftersom det finns en del nya bilar som har DRL där det inte finns ljussensor. Billiga modeller av olika märken har det så.
Och även dyrare bilar har möjlighet att stänga av automatiken. Häromdagen mötte jag en flång ny XC60 som körde omkring på LED utan bakljus i beckmörker. Folk är idioter.
Ja det är fan idiotiskt!!! Men finns det ett vred med olika valmöjligheter så kan man göra så :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja då. Om det står på 0, är det DRL utan ljussensor. Om du ställer på A, är det DRL med ljussensor.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]