- tor 05 dec 2013, 08:32
Jag antar att det alltid är kondens i rören till tryckgivaren och i avgassystemet men vad kan vara felet om givaren är full med vatten?
Varje gång jag har tagit bort givaren så har bilen börjat bete sig annorlunda.
I början av veckan gick det att accelerera snabbt några gånger under första regenereringen för att få den att gå normalt under resten av körningen tills bilen stängs av.
Efter att jag haft bort givaren för att kolla hur mycket vatten som va i givaren/rören så funkar inte det tricket längre.
Det blinkar även till i halvljuset lite då och då när den sätter igång.
CarMan skrev: 1. Vid byte av PDF ska man endast montera ett nytt (utbytes filter) Mycket viktigt att även nolla räknaren för när detta filter byttes, då bilen har olika strategier för regenerering beroende på hur länge sedan filtret byttes.Jag satte i ett helt nytt filter. Mätaren på filtret stod på ca 300 mil eftersom det nollades när filtret rengjordes på verkstad innan sjävla bytet.
2. Kolla om denna räknare stämmer! Det tror jag inte att den gör på din bil. (Gissar att den nu står på 250 000 mil)
3. Testa att ladda en ECM nollning och ECM omladdning, om nu räknaren visar fel,
4. Hjälper ej detta så byter du ECM ( om det är dom jag tror att räknaren fått fnatt)
Jag antar att det alltid är kondens i rören till tryckgivaren och i avgassystemet men vad kan vara felet om givaren är full med vatten?
Varje gång jag har tagit bort givaren så har bilen börjat bete sig annorlunda.
I början av veckan gick det att accelerera snabbt några gånger under första regenereringen för att få den att gå normalt under resten av körningen tills bilen stängs av.
Efter att jag haft bort givaren för att kolla hur mycket vatten som va i givaren/rören så funkar inte det tricket längre.
Det blinkar även till i halvljuset lite då och då när den sätter igång.