NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanss
CrossFireX skrev:Hittar inget fel.... De hittar säkert inga felkoder ;)
Är ju sak samma för dem...
av hanss
Hur många mil tycker ni att man skall köra med ny mjukvara innan man märker någon skillnad? Kört 20mil och testade tanka.. 0,61... Ska jag köra tillbaka till verkstaden direkt eller skall jag ge det några mil till?
Spontant känns det som att 20 mil ska räcka för att det märkas någon skillnad... :roll:
av hanss
Känner det också.. Men "service teknikern" bad mig köra 200mil... och ärligt talat har jag inte lust att ligga på +50% på förbrukningen.. När jag vet hur snålt bilarna egentligen skall gå nu.. ( iom testkörandet av V50 D2 )...
av hanss
Vi har många D2or på jobbet och av dem bilarna har jag kört 3st. Ligger mellan 0,39 och 0,44 i snitt... Verkar bara vara min bil som vill ha upp emot 0,7 vid samma körning. Inget fel hittar verkstaden heller... Nu skulle de tydligen tala med volvo i göteborg vad nu det kan ge... Har inte allt förhöga förhoppningar funderar på att byta bil för att bli kvitt problemen.. Tråkigt när man knappt haft bilen 7 månader...
Visst låter det mkt, men vad är det för körning?
Spontant tycker jag min drar endel mer också, jämfört med min gamla 1.6d
Min d2 drar 0,43 på försiktig landsvägskörning 80-90 km/h. Det går aldrig komma ner i dessa siffror på bla körning. Just nu 0,56 verklig förbrukning.
jumu01 skrev:Påverkar inte däckdimensionen avseende bränsleförbrukningen!
Exakt vad den gör. Inte nog med att bilarna dra mer bränsle, de bullrar mer, blir spårkänsligare och stötigare och blir dessutom svindyra att byta. Absolut inte lägre profil än 55" på en V50, om den ska gå komfortabelt och om förbrukningen ska hållas nere. Personligen så tycker jag att detta bilmode med "sportchassin", stora fälgar och breda lågprofildäck utöver redan beskrivna nackdelar är vulgärt och smaklöst. Ännu värre blir det när man hänger på en massa plastbitar (spoilers), takvingar och mörka rutor. Då är det verkligen hallickvarning.
Gourmand skrev:
jumu01 skrev:Påverkar inte däckdimensionen avseende bränsleförbrukningen!
Exakt vad den gör. Inte nog med att bilarna dra mer bränsle, de bullrar mer, blir spårkänsligare och stötigare och blir dessutom svindyra att byta. Absolut inte lägre profil än 55" på en V50, om den ska gå komfortabelt och om förbrukningen ska hållas nere. Personligen så tycker jag att detta bilmode med "sportchassin", stora fälgar och breda lågprofildäck utöver redan beskrivna nackdelar är vulgärt och smaklöst. Ännu värre blir det när man hänger på en massa plastbitar (spoilers), takvingar och mörka rutor. Då är det verkligen hallickvarning.
Ta inte i så du spricker nu, att tona rutor har faktist sina fördelar som sänkt temperatur i bilen, således får AC jobba mindre och således så minskar det förbrukningen. Denna tråd handlar om hög förbrukning och därmed måste tonade rutor vara ett bra tips för att sänka förbrukningen.
Bara för att du tycker att det ser fult ut betyder inte att en annan ser funktion i allt det du rabblar upp som negativt.

Allt det andra du klagar på handlar om väghållning, ibland kan det vara värt 0.5 DL extra om du kan göra en älgmanöver i 110 km/h som är en inte helt ovanlig hastighet på våra vägar.

V50 är en _sportkombi_
du kanske borde köpt en ford taunus och tagit på dig gubbkepsen om du inte tycker att en v50 kan användas som den är tänkt av Volvo.

Sorry om jag är lite taskig, men jag blir lite grinig över gnäll.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 51
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv