Gourmand skrev:jumu01 skrev:Påverkar inte däckdimensionen avseende bränsleförbrukningen!
Exakt vad den gör. Inte nog med att bilarna dra mer bränsle, de bullrar mer, blir spårkänsligare och stötigare och blir dessutom svindyra att byta. Absolut inte lägre profil än 55" på en V50, om den ska gå komfortabelt och om förbrukningen ska hållas nere. Personligen så tycker jag att detta bilmode med "sportchassin", stora fälgar och breda lågprofildäck utöver redan beskrivna nackdelar är vulgärt och smaklöst. Ännu värre blir det när man hänger på en massa plastbitar (spoilers), takvingar och mörka rutor. Då är det verkligen hallickvarning.
Ta inte i så du spricker nu, att tona rutor har faktist sina fördelar som sänkt temperatur i bilen, således får AC jobba mindre och således så minskar det förbrukningen. Denna tråd handlar om hög förbrukning och därmed måste tonade rutor vara ett bra tips för att sänka förbrukningen.
Bara för att du tycker att det ser fult ut betyder inte att en annan ser funktion i allt det du rabblar upp som negativt.
Allt det andra du klagar på handlar om väghållning, ibland kan det vara värt 0.5 DL extra om du kan göra en älgmanöver i 110 km/h som är en inte helt ovanlig hastighet på våra vägar.
V50 är en _sportkombi_
du kanske borde köpt en ford taunus och tagit på dig gubbkepsen om du inte tycker att en v50 kan användas som den är tänkt av Volvo.
Sorry om jag är lite taskig, men jag blir lite grinig över gnäll.