NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Paperboy
MIn V50 har tagit 6 arbetsdagar ifrån definitivt planerad tills nu byggs din bil, sedan måste den ha gått rakt igenom utan problem för dagen efter "nu byggs din bil" så var den ett steg vidare och nu väntar transport till sverige vilket troligen tar ca 4 dagar till min volvohandlare och där efter skall den iordningställas inför leverans, mont dragkrok m.m vilket kan ta tid då dom har mkt att leverera just nu
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Okej, jag trodde det var snabbt paperboy tills jag kolla på status sidan igen...Bilen var bara orderlagd när jag skrev mitt inlägg innan och nu när jag kollar så byggs den... :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag tror mycket av detta med väntetid har att göra med hur mycket utrustning man har valt. Ju mer man väljer ju fler chanser finns att delarna är restade från leverantörerna. Ett exempel var ju silverrailsen för någon månad sen.
kajalfred skrev:Kan man verkligen med handen på hjärtat tycka att det är ekonomi att beställa en bil med r-design jag kan tycka det är mycket pengar för lite plast
Fast det ingår väldigt mycket i det paketet. Köper man t.ex en C30 T5 Summum och ska ha bodykitt, sportratt osv osv så blir det MYCKET dyrare!
av groggarn
haha.. va fa*** snacka ekonomi.. ... r-design kostar en slant.. men vill man vara fin får man lida pin. värt varenda spänn. lätt snyggaste volvon som hitills tillverkats. så fort jag fick min glömde jag bort alla pengar den kostade.. :P
Användarvisningsbild
av Jayhawk
XC90_Executive skrev:
kajalfred skrev:Kan man verkligen med handen på hjärtat tycka att det är ekonomi att beställa en bil med r-design jag kan tycka det är mycket pengar för lite plast
Fast det ingår väldigt mycket i det paketet. Köper man t.ex en C30 T5 Summum och ska ha bodykitt, sportratt osv osv så blir det MYCKET dyrare!

Precis, det är inte bara lite plast man får för priset plus att en S40N med R-design ser 100gånger bättre ut än en vanlig utan...vet detta själv eftersom päronen har en vanlig S40N och att inredningen ser helt annorlunda ut..

Så för det lilla man betalar så får man jävligt mycket snyggare bil, sedan så klart är det en smak sak, men jag kan säga att jag aldrig hade köpte en S40N om det inte fanns ett R-Design paket :wink:

hörde förresten att man inte längre kan beställa S40N med R-design utan måste vänta till MY09 :-O) är detta sant
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ja de är sant men MY09 går att beställa nu. Det finns fyra R-design paket enl min säljare.
Nu kan du dess utom välja andra klädslar helläder mörkgrått 5D77 gick på 27500kr.

Men jag vill gärna se grejerna i en katalog innan jag beställer ny V50a
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]