NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jag kan säga att min 1,8F har nu "rullat" 3.400 mil helt problemfritt. Inte en enda garantianmärkning. Har bara bytt olja två ggr och servat en gång.
Användarvisningsbild
av silvera
Har haft samma problem nu sedan nov -13. Vid 3 tillfällen har motorn bara lagt av mitt under körning med jämn gas i 50 km, kört på 4ans växel eftersom bilen inte var varmkörd. Har bara 92 hk i min men vid kall motor underviker jag 5ans växel.. har haft den på Volvo i över 1 månad. Dem hittar inga felkoder alls. Motor lägger av,alla lampor börjar lysa, varken fot/handbromsen fungerar..servon lägger av..så har fått smälla bilen 3ggr.. och teknikern jag hade på bilen var så ärlig och sa att eftersom han inte kan få fram några felkoder alls, så kommer inte bilprovningen heller göra de. sälj aset fortast möjligaste sen eftersom du snart betraktas som höggravid oh dessutom ska ha en bebis i bilen.

Frågan jag har är då om någon haft den på besiktning efter detta inträffat och inte fått några felkoder eller påpekningar angående just dessa fel?
av kalles
92hk!! Sambon har kört nu med en -09 s40 12000mil nu bara på etanol servat med olja stift luftfilter som man ska göra utan några problem billiga mil. :???:
Användarvisningsbild
av grillchips
silvera: 92hk i en 1.8F? Var har du fått den informationen ifrån?
Hur längesen var det du köpte bilen? Privat eller firma?
Vad tankar du med? Etanol eller bensin eller varierar du?
Användarvisningsbild
av SvenB
silvera skrev:Har haft samma problem nu sedan nov -13. Vid 3 tillfällen har motorn bara lagt av mitt under körning med jämn gas i 50 km, kört på 4ans växel eftersom bilen inte var varmkörd. Har bara 92 hk i min men vid kall motor underviker jag 5ans växel.. har haft den på Volvo i över 1 månad. Dem hittar inga felkoder alls. Motor lägger av,alla lampor börjar lysa, varken fot/handbromsen fungerar..servon lägger av..så har fått smälla bilen 3ggr.. och teknikern jag hade på bilen var så ärlig och sa att eftersom han inte kan få fram några felkoder alls, så kommer inte bilprovningen heller göra de. sälj aset fortast möjligaste sen eftersom du snart betraktas som höggravid oh dessutom ska ha en bebis i bilen.

Frågan jag har är då om någon haft den på besiktning efter detta inträffat och inte fått några felkoder eller påpekningar angående just dessa fel?
Lite svårt att få fram vad tjejen (det bör vara en tjej eftersom hon snart är höggravid) vill ha fram. Jag har lyckats få fram att hon menar 92 kw som motorstyrka. Men vad har Bilprovningen med hennes situation att göra? Kan hon mena bilverkstaden? Men hennes fråga går ju inte att svara på :!: ??:-/
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]