NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Hahaha va härligt med så enkelt gensvar! Jag fick tjata och tjata och tillslut gick hon med på en sänkning men inte mer än 20mm. Volvos egna fjädrar var lite över min budget så jag beställde hem ett par 25mm från Eibach (sägs vara samma tillverkare till Volvo, men har ingen källa), så när de var monterade berättade jag att det blev liiite mer. Vafan, 0.5 är ju inget att bråka om tyckte jag...... :oops:

:D
Användarvisningsbild
av grillchips
Min far som är gammal bilmek gjorde det åt mig/med mig. Med rätt sorts verktyg så är det inga problem, tror att jag med lite instruktioner skulle klara av att göra det själv men som sagt, rätt verktyg är viktigt. Fjädrarna är livsfarliga vid demontering. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Duger vanliga fjäderspännare från biltema eller krävs det andra specialverktyg?

Om det är som på gamla 850 o V70 så är det verkligen inga problem att byta själv.
En mutterknack underlättar enormt mycket. Se till så inga nav faller ut så drivaxlarna hoppar ur mm.
Användarvisningsbild
av grillchips
Vi körde simpla fjäderspännare men man får ju förstås se till att de sitter som de ska, så inte fjädern släpper. Annars kan jag inte minnas att det var några speciella verktyg. I fram var det inga bekymmer alls, i bak fick vi lossa på krängningshämmaren (om jag minns rätt), tror inte det är helt nödvändigt men det blev enklare att få loss dämparen då.
Användarvisningsbild
av MartinB82
mattsson90 skrev:Tjena på Er!

Som rubriken lyder så har det blivit en V50 D4a nu, hoppas jag får den innan helgen iallafall!!

Planerna börjar redan snurra i huvudet på mig vill jag lova...

Är det någon här i forumet som kör på 18/19" fälgar + sänkning? Bu eller bä? Vill ju inte ha den okomfortabel :shock: .

Tona samtliga rutor eller endast de baktill? fram rutorna gör ju extremt mycket för helheltsintrycket men vet inte om jag orkar vela med det vid besiktningar o liknande.

Ni som eventuellt gjort något liknande får jätte gärna slänga en kommentar och kanske till och med en bild på Er bil? :D

Mvh

Hej, Å grattis till nya bilen,

Såg att Euroman och Hyrbil svarat på dina frågor.

Men tänkte att jag kunde bidra med lite åsikter å bilder med.

Har kört med 16", 17", 18", å nu med19" på min, med Volvos original sänkning -20mm. Och åker nu mera med HR -35.

Tror jag kör med så breda fälgar kontra et som möjligt, 8,5-19" med et45, med 225-35-19 däck.
Är tight men går fritt och har aldrig lyckas att få hjulen att ta i.
Har sommarstuga med riktigt dålig grusväg full med hålor, åker ofta med full bil, när jag är där. Å det funkar fint. Rent komfortmässigt så tycker jag nog att 18" är att föredra framför 19", blev stor skillnad, men vill man vara fin så får man lida pin :roll:

Nått att ha i åtanke är inte bredare däck än 225, då blir det skrap innerskärmar bak.

Bild på min med -35 sänkning å 19"
För fler bilder på bilen med olika storlekar på fälgar å sänkningar http://www.garaget.org/?car=296118
Bild
Bild
Bild
av mattsson90
Tusen tack Martin!! Ingen dålig puts du har på bilen du!!! Sånt gillas! :-)-) :wink:

Glömde även nämna att den var sjukt fin!! Men S60n vi har nu är svart, har en gång sagt att jag aldrig mer kommer äga en svart bil och det kommer jag nog stå för också! Satan vilket putsande det e hela tiden!! :( 2 gånger i veckan är ju standard i princip :)

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]