NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av euroman
Kolla efter vibrationer på låga varv när du gasar tex 2an 3ans växel vid 1800 rpm och uppåt. Då kan det vara drivaxlar väldigt vanligt tyvärr på 2004-2006. Rök på det själv men fortfarande riktigt nöjd med bilen :)
av Lövet
Främst ett problem på T5. Vanliga klarar sig bättre.
av v50d5r
Fick dock ett dyrt fel på min bil igår.. Växellådsras på 535an, lär ju inte sluta med 40tkr precis.
Aja, trevlig helg! :D
av Drndo
Tackar alla för att ni delar med er av kunskap :)!
Har hitills stött på motorlampa som lyste pga av dåligt batteri, konstaterade att de inte va generatorn som jag va orolig över då den
Laddade med 14V vid ca 2000rpm. Skönt med en släkt motorlampa!
Har dock märkt att dräneringen i takluckan är cloggad, så blir att blåsa rent lite med tryckluft, alternativt riva lite paneler för att göra en djuprensning om tryckluften inte hjälper. Har även märkt att parkeringssensorerna bak är lite lata.. De varnar lite som de känner för, någon som har stött på samma problem?
av euroman
Drndo skrev:Tackar alla för att ni delar med er av kunskap :)!
Har hitills stött på motorlampa som lyste pga av dåligt batteri, konstaterade att de inte va generatorn som jag va orolig över då den
Laddade med 14V vid ca 2000rpm. Skönt med en släkt motorlampa!
Har dock märkt att dräneringen i takluckan är cloggad, så blir att blåsa rent lite med tryckluft, alternativt riva lite paneler för att göra en djuprensning om tryckluften inte hjälper. Har även märkt att parkeringssensorerna bak är lite lata.. De varnar lite som de känner för, någon som har stött på samma problem?
När jag köpte min hade dom bytt parkerings sensorerna bak för att dom levde ett eget liv så kanske värt att kolla upp det om det inte stör dig allt för mycket :)
Användarvisningsbild
av nordaman
ja den går som en dröm, va inne på en d2 först men den kändes något slö. hittade sen denna med all tänkbar utrustning.
av Drndo
Vatt förmycket krångel på denna bilen att jag bytte bort han mot en s80 ist! :)
av Gourmand
Micce1980 skrev:Står en massa om eventuella fel så prova sökfunktionen.

Vill ändå nämna något och det är kondensatorn på V50 på de tidigaste årsmodellerna har många haft problem med. Kan ju vara utbytt på den du tittar på vid detta laget.?.
Det finns ingen kondensator, eller liknande tänddelar på en bil som V50. Däremot så fanns det på gamla 2-takts-Saabar. Menar du inte kondensorn som finns till alla AC-anläggningar ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]