NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sen kan man ju fråga sig själv om de inte kan vara värt att ha vibrationerna kvar i ratten istället för att lägga ut dessa ~8000:- ;)

Hade vibrationer i min förra V50 som jag sänkte med H&R 35mm och de levde jag med i 1½ år innan jag sålde den.
Har haft vibrationer sen jag köpte min nuvarande V50 som är sänkt med H&R 30mm för 2 år sedan.. vanesak har jag märkt ! :P

Eftersom bilen inte tar skada av vibrationerna utan de bara är "skönhetsfel" så låter jag de vara.. mina drivaxlar lär inte gå sönder p.g.a vibrationerna utan mer för jag kommer ha för mycket effekt under huven. ;-//

Gött dock att läsa att problemet ändå går att lösa genom nya drivaxlar ! :)
rikrd skrev:Det har ju ett annat sätt att se på saken! ;)

Jag har givetvis gått i tron om att dessa vibrationer är dåligt för bilen och att något värre kan hända.
Jag trodde med de va/är skadligt för bilen men herrarna på Autotech påstår de bara är skönhetsfel och inget går sönder p.g.a vibrationerna så jag får helt enkelt lita på dom ! :P
opA skrev: Jag trodde med de va/är skadligt för bilen men herrarna på Autotech påstår de bara är skönhetsfel och inget går sönder p.g.a vibrationerna så jag får helt enkelt lita på dom ! :P
Okej! Men hur mycket vibrerar det då? ;) Går det att förklara? Kan man jämföra det med när man har typ skeva bromsskivor fram å bara bromsar "halvt"? Alltså den vibrationen man då får i ratten, eller det kanske mer är i stolen dessa vibrationer känns? :)
rikrd skrev:
opA skrev: Jag trodde med de va/är skadligt för bilen men herrarna på Autotech påstår de bara är skönhetsfel och inget går sönder p.g.a vibrationerna så jag får helt enkelt lita på dom ! :P
Okej! Men hur mycket vibrerar det då? ;) Går det att förklara? Kan man jämföra det med när man har typ skeva bromsskivor fram å bara bromsar "halvt"? Alltså den vibrationen man då får i ratten, eller det kanske mer är i stolen dessa vibrationer känns? :)
De med bromsskivorna har jag nu och de är inte i närheten av samma vibrationer.. vibrationerna tredubblas när jag bromsar halvt ;)
( Nytt bromskit på G så jag inte blir utskälld för slitna bromsar )
opA skrev: De med bromsskivorna har jag nu och de är inte i närheten av samma vibrationer.. vibrationerna tredubblas när jag bromsar halvt ;)
( Nytt bromskit på G så jag inte blir utskälld för slitna bromsar )
Okej. Så jämför man med bromsvibb är det knappt märkbart då? :)
rikrd skrev:Okej. Så jämför man med bromsvibb är det knappt märkbart då? :)
Iallafall inte på min.. kan inte svara för andra ! :mrgreen:
opA skrev: Iallafall inte på min.. kan inte svara för andra ! :mrgreen:
Nä de klart! Nu blir det till att fundera igen! Lite vibrationer kan de ju va värt för att få en betydligt snyggare bil, om det nu inte är någon fara heller. ;)
Först å främst hade jag hellre bränt upp bilen än att åka runt med det j**la vibbet haha..
Att det inte är skadligt är något jag inte kan hålla med om, dessa vibrationer så karossen får ta upp lär ta ut sin del på leder och inte minst på hjullagren(som redan ÄR dåliga på s40/V50), dock finns det förmodligen inte konstaterat någonstans..
Å andra sidan ska jag köra bana med min bil nästa år och effekten kommer öka drastiskt, att så ha vibb i dåliga axlar av den gamla modellen kan inte sluta i annat än katastrof, därav var det värt varenda öre för mig att få riktiga axlar, som dessutom är förstärkta och bättre tillverkade än de gamla "problemaxlarna"
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)