NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
bilen funkar underbart.. jämt lite småfel men inget att haka upp sig på då verkstaden visat full förståelse o inte tjaffsat en seknud..

har problem med att en rem inte e spänd som den ska så den håller dom på med nu när jag skriver.

listerna runt rutan var lite repiga så dom beställdes samma dag jag fick bilen o ska bytas.

bakspoilern bulig upp till så en ny sådan är även det beställd..

annars underbar bil provat lite höga farter o den ligger som slickad med sportchassit o 17 tummarna..

sen måste jag säga att bilen e djävligt gå att köra trots att det e en disel motorn svarar underbart o går riktigt bra..

undra hur den kommer att vara med ett chipp i mmmm..

på onsdag tror jag det kommer att bli att montera bodykittet..

så än så länge e jag en väldigt lycklig ägare av en s40..

hur går det med din bil??

m.v.h mojja
av Frigge
Tänk bara på att du kan GLÖMMA allt som heter garanti om du chippaar den.
Gillar du inte strul så avråder jag dig till chippning......

/Fredrik
av McDonald
Jo min bil står o dammar ännu, tar väl nån vecka till innan dom ens börjar med den.

Vad är för bodykitt du skall montera, trodde du hade redan volvos original på den?

M
av mojja
bodykittet kommer från sam bilmode i gbg o e av märket heico..

lite update på bilen..

hämtade den på verksatden där verkmästaren talar om för mig att det e tramlagret till lådan som krånglar..

kändes som en chock när han talade om detta då bilen gått 50 mil..

bakspoilern ska dom beställa en ny o lacka denna så då kan jag inte montera bodykittet innan detta åtgärdats..

så se upp när ni hämtar bilen med tramplagret det låter som fågelkvtter o uppstår då du trycker ner kopplingen, kan tänka mig att det inte e en billig operation att åtgärda detta fel..

chippningen kommer jag någ lägga på hyllan ett tag tills jag får en bil som fungerar känns det som nu,,

eller så kommer jag att teckna ett tilläggsförsäkring genom det företag som chippar bilen som tar över dom garantier man förlorat genom att man valt att chippa bilen.

just nu hoppas jag bara att allt detta kommer att lösa sig så att jag kan njuta av min nya bil o inte behöva bekymmra mig om felena o allt annat som kan komma att uppstå..

m.v.h mojja
av mojja
ville bara tillägga att det bemötande jag fått av verkstan och av säljaren har varit alldeles perfekt kändes som kunnigt och väldigt förstående folk.

inga problem med några av mina synpunkter utan bara varit intresserade av att hjälpa mig med att lösa problemena o få en felfri bil.

m.v.h mojja

Samma på min S60 2.5T 2005 när det &aum[…]

Dagens lågfriktionsoptimerade oljor är […]

Svårlösta vibrationer

Aha, du menar att själva monteringen blir int[…]

Släpper vatten

Känn om det är blött under mattorna[…]