NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Pruta mer på bilen!!! Vad är det för vinterdäck och fälg? Vinterdäck på 17" minst 225 breda och ett bra märke kostar bra mycket mer än 9000kr.
Förmodligen en riktigt fin bil.

Jag lyckades provköra en C70 T5 veckan innan de skulle visas ute hos återförsäljarna. Minns att det var vinter och samma väder ute som nu. Torra vägar men snö lite här och var. Cabbade ner på ett torg mitt i centrala Örebro och jösses va folk tittade som gick förbi.
av MPN
Hej

Det var 16" orginal alufälg. Jag tror du har rätt det kan nog fortfarande gå att göra lite till på priset...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Går man in på bytbil.com och jämför priserna så är redan 349k ett riktigt bra pris.
av MPN
Jo, jag vet, priset är bra. Men det stör mig lite att bilen redan, trots att den är "ny", är 14 månader gammal (tillverkad i jan 2012)
Användarvisningsbild
av CabBO
Alternativet är ju att du får lägga upp 100 000 till för att få en ny MY13.
Kan inte skilja mkt i utrustning eller utseende på en MY12 eller MY13. Du har
igen det när du skall sälja den sen ändå.
Användarvisningsbild
av Knight8806
Den betalar ju köparen? Den har inget med förregistrering att göra.
Läs mitt första inlägg igen. Där skriver jag att återförsäljaren ställer av bilen direkt efter registreringen för att slippa betala fordonsskatt.

Här är ett citat från ViBilägare: "Anledningen till att frågan över huvud taget existerar är att bilbranschen sedan decennier arbetat med registreringsbonus. Bilar ställs på ena dagen för att nästa dag ställas av. Bara ett sådant förfarande ger skumma signaler.
Här fastnar registreringen i statistiken, men genom att bilen snabbt ställs av hinner inte skattekvarnen mala och någon fordonsskatt behöver sålunda inte återförsäljaren bekymra sig över." (http://www.vibilagare.se/reportage/kund ... pa-garanti)

Du måste förstå att nybilsregistrering har två effekter. Ena är att bilen ställs på. Den andra är att den registreras, vilket föranleder (påställningen) fordonsskatt från registreringsdatumet om den inte ställs av.

Alla bilägare betalar fordonsskatt. Oavsett om den ägs av en privatperson eller ett företag.
av ManeAttraction
Ska du ha en C70 så ska du inte köpa ngn som är nyare än den. En inscription är ju dessutom fin. Tänk dock på att i-brädan är jävligt känslig

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]