NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dongan skrev:När du körde med bilen kom den upp i drifttemperatur?
Om den lyser gult ska det väl inte vara någon fara att köra eller vad står det i instruktionsboken?
Det var jag som pillade med säkringarna från början men jag körde sen inte bilen. Men att dömma till sträckan som kördes så är det nog på gränsen att den kom upp i drifttemp.
Det som står i instruktionsboken är att det som sagt handlar om avgasreningssystemet ej fungerar och man bör köra till verkstad. Men det åringen så lätt i dessa tider.
Frugan (det är faktiskt sant) tankade etanol i vår bensinbil. 30 liter och sen resten bensin och lampan tändes. Den slocknade dock efter en tid och där besiktades bilen. Besiktningen klagade på felkod på avgasreningen och jag fick den släckt på verkstad. Därefter började lampan tändas lite då och då och vi körde så i 4-5 mån innan det var dags för service.

Service tittade på några gränsvärden som var fel och dessa justerades, de ska ha ändrats i samband med etanolen trodde man. Lampan fortsatte att tändas ibland och vid återbesök byttes bränsletryckgivaren och nu peppar peppar har den inte tänts på några veckor.

Kontenta, saker och ting sker, ibland samtidigt. Jag tror inte du har haft sönder något genom att plocka en säkring

Har en 2,4 bensinare
Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]

Nordic Plus vs Ultra

Hejsan Vad är egentligen skillnaden mellan No[…]

Jordpunkt V70-12

OK, det var om du skall ge starthjälp med sta[…]