NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CrossFireX
ptrj skrev:1600:- kostar det fortfarande med volvia-försäkring.
Vid byte av vindruta är självrisken 35 %, dock lägst 1 000 kronor, av kostnaden. Om försäkringen köptes, eller har förnyats efter 1 mars 2011, är självrisken 1 600 kronor.
http://www.volvia.se/priv/www.volvia?i_p=103&i_s=V
Låter ju inte jätte dyrt :)
Senast redigerad av 1 CrossFireX, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
CrossFireX skrev:Tips: Huggmejsel och hammare.
Ett annat tips är ju att skippa ett sådant försäkringsbedrägeri som du föreslår.

/Martin
av CrossFireX
MartinS skrev:
Ett annat tips är ju att skippa ett sådant försäkringsbedrägeri som du föreslår.

/Martin
Nej, det tycker jag inte det är för bara en ruta. En ruta är så pass billig för Volvo... (Men dyr för ägarna) Är det försäkringsbedrägeri om jag får ett stenskott som inte går att laga också? Trams. Dessutom tycker jag Volvo får skylla sig själva, sätter de in så pass dåliga rutor att de blir blästrade som om man kör igenom en sandstorm och inte vill byta ut den, får de ju skylla sig själva. Det är ju för fan livsfarligt att ha en framruta man ser dåligt igenom....
Användarvisningsbild
av MartinS
CrossFireX skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Nej, det tycker jag inte det är för bara en ruta. En ruta är så pass billig för Volvo... (Men dyr för ägarna) Är det försäkringsbedrägeri om jag får ett stenskott som inte går att laga också? Trams. Dessutom tycker jag Volvo får skylla sig själva, sätter de in så pass dåliga rutor att de blir blästrade som om man kör igenom en sandstorm och inte vill byta ut den, får de ju skylla sig själva. Det är ju för fan livsfarligt att ha en framruta man ser dåligt igenom....
Till att börja med har Volvo har inget med försäkringsbolagen att göra, det är två skilda företag med olika ägare (Volvia ingår i IF koncernen om nu någon undrar).

Att du sedan inte tycker det är bedrägeri bara för att det är "billigt" finner jag mycket märkligt. Ett stenskott som inte går att laga är en skada och kan regleras genom försäkringen, det är därför du har en försäkring, för oförutsedda skador, inte slitage. Jag hoppas verkligen inte vi har samma försäkringsbolag så jag får betala för ditt beteende.

Jag hoppas aldrig se dig klaga över försäkringspremier i någon annan tråd, men mest troligt är det väl sådana som du som gör det, som inte förstår att saker kostar och skaffar prylar (bilar) man inte har råd med.

/Martin
av Lövet
Forumreglerna skrev:Du går med på att inte posta något [...] material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag

Inget mer om huggmejslar eller andra sätt att framkalla stenskott, ok?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Någon som vet ett ungefärligt pris på att byta rutan då?
Alltså priset för ett rutbyte... inte vad folk har för självrisk på sitt försäkringsbolag.
Har en C30. Borde vara ganska likt S40N
av MrNorth
Senast jag bytte ruta på en blästrad 850 som hade gått 30000 mil med originalrutan = livsfarlig vid motljus gjorde glasmästaren så att han kryssade i ett stenskott i deras papper (bild över vidrutan och var skadan finns) till försäk.bolaget. Utan att jag frågade efter det....

Var ganska billigt, typ 1200 spänn.

/S
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Enligt Länsförsäkringar så är självrisken 35% och lägst 1000:-, detta togs upp tidigare i tråden att även Volvia har samma syn.
så med lite överslagsberäkning så bör en ruta kosta i runda slängar 1600x3=4800:-
av rd350
Pris på byte kan vilken Volvoverkstad som hellst ge, sen är det inte säkert att alla verkstäder bytar limmade rutor. Det är knappast som någon skrev "bara att lyfta dit". Rutorna på s40 är inte sämre än på nån annan bil.

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]