NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

larpan skrev:Gul motorsymbol börjar lysa på morgonen 22 okt, åker till Bilia som är jyssta att titta på det men de hittar inget fel.
De släcker lampan, får betala 411 kr.
Efter några minuter tänds den igen.
Får en verkstadstid, de behåller bilen i 2 dagar och säger att luftmassemätaren måste bytas ut. Maskinskada, självrisk 3500 kr.
Dagen efter tänds lampan igen. Bilmekanikern uppger att han inte har en aning om vad felet kan vara och föreståndaren säger att de ska
rådfråga expertis.
Efter ett par dagar ringer jag Bilia och de säger sig vara säkra på att det har med vevhusventilationen att göra.
Jag får en tid en vecka senare, bilen går att köra, och då visar det säg att en slang gått sönder till ventilationen.
Volvia försäkringar vill nu göra detta till ett nytt ärende. Bilia står för 60% av kostnaden, jag får betala 763 kr.
Totalt hamnar det på 4674 kr.
Ska jag i fortsättningen anlita Bilia (som jag tidigare har dåliga erfarenheter av), men som jag nu ville ge en chans och Volvia
med sina höga premier?
Tveksamt, det måste finnas bättre alternativ...
Hej Larpan!

För att kunna få en bättre bild av det som hänt skulle vi behöva kompletterande uppgifter, därför skulle vi uppskatta om du kunde skicka dina kontaktuppgifter till [email protected], så hör vi av oss till dig.

Vänligen Bilia
BiliaSverige skrev:
larpan skrev:Gul motorsymbol börjar lysa på morgonen 22 okt, åker till Bilia som är jyssta att titta på det men de hittar inget fel.
De släcker lampan, får betala 411 kr.
Efter några minuter tänds den igen.
Får en verkstadstid, de behåller bilen i 2 dagar och säger att luftmassemätaren måste bytas ut. Maskinskada, självrisk 3500 kr.
Dagen efter tänds lampan igen. Bilmekanikern uppger att han inte har en aning om vad felet kan vara och föreståndaren säger att de ska
rådfråga expertis.
Efter ett par dagar ringer jag Bilia och de säger sig vara säkra på att det har med vevhusventilationen att göra.
Jag får en tid en vecka senare, bilen går att köra, och då visar det säg att en slang gått sönder till ventilationen.
Volvia försäkringar vill nu göra detta till ett nytt ärende. Bilia står för 60% av kostnaden, jag får betala 763 kr.
Totalt hamnar det på 4674 kr.
Ska jag i fortsättningen anlita Bilia (som jag tidigare har dåliga erfarenheter av), men som jag nu ville ge en chans och Volvia
med sina höga premier?
Tveksamt, det måste finnas bättre alternativ...
Hej Larpan!

För att kunna få en bättre bild av det som hänt skulle vi behöva kompletterande uppgifter, därför skulle vi uppskatta om du kunde skicka dina kontaktuppgifter till [email protected], så hör vi av oss till dig.

Vänligen Bilia

Wow :)
Oj, kors i taket. Kul om fler bilverkstäder kunde engagera sig på forumet. Jag önskar det vore som Telia på Minhembio.com. (inte för att telia är min favorit men de är riktigt engagerade å tar till sig av kritik på forumet iaf)
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]