NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
det e inget dåligt pris det heller men det skadar ju inte att be om en offert det e ju gratis trots allt = finns ju inget att förlora..

säg att du får ner priset 5 tusen till.. kan bli ett par trevliga veckor på en solig semesterort för dom pengarna istället..

m.v.h mojja
av DanneF
jag var uppe på volvos hemsida igår o byggde ihop en liknande bil som jag köpte fast 07a och fan att man köpte en 06a 07an var ju både billigare och man fick 17" fälgar :(
Användarvisningsbild
av AndreasC
För min del så blev det dyrare om jag skulle ha samma utrustning på en 07:a som på min 06:a ....ca 20 000 kr dyrare blev det ..
av Swedeman
Fick inga mer rabatter och nu idag 15.10 har jag gjorde en beställningen.
Planerad leverans v.37....

Snacka om spännande !!!
av mojja
kanske beror på vad en valde för moddel på bil. min s40 blev en 2.0d med sportchassie,kinetic paketet. sportedition exenon,dimmljus, och rti.. blev nästan 5 tusen billigare i grundpris..

m.v.h mojja
av Swedeman
att man idag beställer en bil med inbyggd gps ser jag som onödigt det enda skälet ser jag isåfall att det är snyggt och att man har 20tusen över som man inte vet vad man ska göra av med...hehe

Jag hade aldrig betalt 20k för rti när det finns så fina andra gps:er idag..
av mojja
jo det kanske e pengar i sjön vilket jag inte bryr mig så mycket i då jag inte hade beställt ny bil vilket är det nästan bästa sättet att hålla på med inom kapital förstöring..

men tycker det e djävligt snyggt o smidigt då den aldrig e i vägen o inte behöver monteras i luft gallret... el dylikt, sen att en kan kolla på film o även tv e ju ett plus,,

har räknat kallt med att jag förlorat runt 100k på bilen dom två år jag tänkt äga den så varför inte ha det lull lull en vill ha om en ändå har råd med detta..

kan tillägga att min bil köpts kontant med netto pengar ur egen ficka utan inbyte då detta kan ha påverkat priset på bilen med då säljaren inte behöver ta några som helst risker förutom att slanta in vinsten han gjort på att förmedla denna affär.

hoppas att du blir jättenöjd med bilen du som jag fick en leveranstid utan dess like...

fattar inte att det ska tre månader att plocka ihopp en svennson bil.. ingen ferrari direkt..

m.v.h mojja
av Swedeman
mojja, självklart ska du unna dig en RTI ifall du har gott om slantar. Att lev.tiden är lång beror säkert att fabrikerna går på semester.

Hoppas bara att jag inte får ett "måndags-exemplar" ihopsatt av några semester vikarier...jag med min vanliga tur skulle det inte förvåna mig det minsta...(HMM)

Ska idag ringa till bilhandlaren och försöka få dom att fabrikstona rutorna "halv mörka" bak och infällbara backspeglar, hoppas att det inte är försent. Men det borde det inte vara.

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]