NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
du får ha xenonkonverterat i helljus, dock inte i halvljus utan nivåreglering som man kan köpa och montera in, då blir även halvljus lagligt.
Användarvisningsbild
av opA
euroman skrev:lånar tråden lite, Har med xenon på bara halvljusena, Är det lagligt på bilprovningen att eftermontera i helljuset med?
Det är lagligt att ha i helljuset
Orfeous skrev:du får ha xenonkonverterat i helljus, dock inte i halvljus utan nivåreglering som man kan köpa och montera in, då blir även halvljus lagligt.
Du måste ha nivåreglering OCH högtrycksspolning på lampglaset för de ska va lagligt.
Användarvisningsbild
av Camel
Registreringsbesiktning för helbilsgodkända bilar krävs om något ändras.
av dongan
Konstigt att man får en 2:a på besiktningen med xenon i helljus.
har även besiktigat med xenon i extraljus och det var inget dom kollade.
av euroman
Man får väll helt enkelt åka förbi och fråga gubbarna :) hade vart mycket trevligt i helljuset med nu när man såg hur sjukt trevligt det var i halvljuset :D (första bilen med xenon)
av CMD
Besiktade förra bilen (XC70) med 50W xenon i helljus och 3st extraljus några gånger och SBP sa inte ett knyst om de.

Känns rent spontant som att de inte spelar så himla stor roll vilken lampa du har i helljuset då du ändå ska släcka de om det riskerar att blända mötande bil!
av Frm
Bumpar denna tråd.

Vågar man montera xenon i helljus? Eller går torkarmotorn direkt?
Har en s40 -04 med Bi-xenon.
Har ett xenon-kit av märket nrp.
av ptrj
Frm skrev:Vågar man montera xenon i helljus? Eller går torkarmotorn direkt?
Montera xenon i helljuset får du inga problem med. Men dra nytt kablage från batteriet och stjäl styrström till reläet från befintligt kablage.

Skulle inte chansa med att konvertera på befintlig dragning då det varken är pengar eller tid på att göra det riktigt på en gång.

Många påstår sig vara nöjda med den enklare konverteringen. Ungefär lika många ångrar sig när torkarna löser amok.
av scorpion
Jag har en lite fråga är det canbus övervakning av helljustet?
Om inte han man köra vilket xenon-kit som helst?
Kommer det att funka å bara dra vidare till nästa helljus?
Jag hade tänkt köra med egen matning med relä å ta styrstömmen från vänstra orginal helljus .

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]