NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
Har ochså haft min V50: inne för omdragning av bränsleröret.
eg så satte de bara dit en skyddsplåt mellan bränsleslangen och avgassystemet.
Tyvär så upptäckte jag att det var fullt med fula repor i motorrummet och även på vänster flygel. :cry:
Verkstan lovade att fixa till det, så vi får väl se hur det går.

Har inte hört något angående handbromsvajern däremot. :?:
Användarvisningsbild
av wendtan
Hur länge sen blev ni "inkallade"? Misstänker att det var brevledes ni fick informationen?
Jag har nämligen inte hört något alls, vilket kan bero på att de inte rör min 2006:a, eller att jag inte är med i utskicken :???:
av dali
Fick brevet i förra veckan, skickat från bilhandlaren jag köpte den av. Det är inte alla 06:or som berörs, ev har du klarat dig ... :)
av Daggis2
Min bil leverades 7 november. Jag har inte fått något brev så jag ringde till vberkstan i förrgår och frågade om det gällde min bil. Jag tycker att min handbromsspak tar väldigt högt upp. Jag fick svaret att det inte gällde min bil.

DÄREMOT fick jag i går hemskickat från volvo en liten instruktionsbok hur man gör när man drar åt handbromsen, rätt kul faktiskt.

Jag antar att ni också kommer att få den.
Användarvisningsbild
av mane
Mitt brev, som är ett utskick ifrån återförsäljaren, är daterat 06-05-31.
"Problemet" berör modellår 2004, 2005 samt delvis 2006.
Så det är möjligt att vissa här "klara" sig ifrån återkallelsen.

Den var ganska lätt, tog väl ca. en halvtimme. Och så fick man en tillägg till instruktionsboken på hur handbromsen skall användas......
Man kände sig som en amerikan när man läste den.....
Användarvisningsbild
av wendtan
Ok, Min bil levererades 2 dec. Handbromsen fick jag justerad för någon månad sen i samband med lite andra saker jag stört mig på. Jag fick dock ingen manual :) Det jag främst skulle vilja veta är om min bil berörs av bränsleslangs problemet eller inte. Jag får väl ringa dom helt enkelt.
Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]