NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CrossFireX skrev:
Volvias skrev:Du vet att att du ska låsa upp sen släppa knappen och håll i några sekunder igen ?
Helt rätt. Man kan trycka en gång först, sedan släppa och sedan trycka och hålla inne tills rutorna går upp eller ner.
Ok, jag fick nämligen höra att låsa upp = rutor ner, låsa bilen = rutor upp. :)
grillchips skrev:
CrossFireX skrev:
Volvias skrev:Du vet att att du ska låsa upp sen släppa knappen och håll i några sekunder igen ?
Helt rätt. Man kan trycka en gång först, sedan släppa och sedan trycka och hålla inne tills rutorna går upp eller ner.
Va?
Rutor ner: tryck en gång lås upp och släpp, tryck sedan igen och håll inne lås upp så går rutorna ner.

Rutor upp: tryck en gång på lås och släpp, tryck sedan igen och håll inne lås så går rutorna upp.
Gör jag så här fungerar det varje gång. För att ibland fungerar det inte alltid att hålla inne direkt...
CrossFireX skrev:
grillchips skrev:
CrossFireX skrev: Helt rätt. Man kan trycka en gång först, sedan släppa och sedan trycka och hålla inne tills rutorna går upp eller ner.
Va?
Rutor ner: tryck en gång lås upp och släpp, tryck sedan igen och håll inne lås upp så går rutorna ner.

Rutor upp: tryck en gång på lås och släpp, tryck sedan igen och håll inne lås så går rutorna upp.
Gör jag så här fungerar det varje gång. För att ibland fungerar det inte alltid att hålla inne direkt...
Citeringen blev nog lite snurrig, så nevermind. Men det var det där jag menade, givetvis. :)
Nu har jag inte kollat i menyerna, men jag tor jag har fabriksinställt fortfarande.
Det räcker att hålla in knappen 4-5 sek så låser bilen upp OCH rutorna åker ner. Likadant när jag låser bilen. Jag behöver INTE trycka 2 ggr.
V50 2,0F -10 Kinetic-utrustad.
Är det olika på årsmodellerna kanske?
På min S40 -06 går inte rutorna ner hur jag än gör.. däremot om jag har mina rutor nere o glömt dom så åker de upp då jag håller in låsknappen har jag för mig.
finns inget i inställningarna för detta på min bil iaf. däremot har jag en kompis som hade en -08 o han höll bara ner öppningsknappen så åkte rutorna ner.
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]