NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Svårt att säga exakt men jag sätter mina pengar på tillskottsvärmaren iaf. För den går ju på hela tiden för att hjälpa motorn hålla rätt temperatur hela tiden. Den går ju självklart mer nu när det är kallt ute.

Innan jag visste vad det var som gick när man stängde av bilen så fick jag panik.
Efter vi gick ut ur bilen i garaget så blev det en jäkla rökutveckling som fyllde garaget. Detta kan vara normalt om man kör korta sträckor så tillsatsvärmaren körs. Fick ju självklart panik och drog av pluspolen och så slutade det. Pratade sedan med Bilia och fick då veta att det är tillsatsvärmaren/parkeringsvärmaren som rensar ut ev. bränsle osv som finns kvar.
Att det råkade bli mycket rök kan bero på att det kommit in extra luft någonstans alternativt att det var igensotat.

Jag sätter min slant på värmaren =)
Användarvisningsbild
av Vojje
timebandit skrev:Svårt att säga exakt men jag sätter mina pengar på tillskottsvärmaren iaf.
Tror inte det finns tillskottsvärmare på en T5:a :???: .
Gissar på att det är fläkten till kylaren... Om man kört långa sträckor blir motorn varmare än om man kör kortare (logiskt va?) På min V50 1.6D så brukar fläkten till kylaren gå igång när jag stängt av bilen, men endast om motorn är varm och jag kört längre sträckor. Rätt högt fläktljud.
av Isol
Testa slå av AC och se om det blir skillnad, min fläkt till ac-kylaren går konstant då ac står på AUTO. Den surrar lite efter man stängt av, man hör den varva ner.
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]