NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nikco
Never use paypal! Jag fick ett liknande mail och det va ett generöst bud på min mil "too good to be true" och just via paypal. Men efter lite mail kontakt vägrade personen i fråga att ta emot samtal! Och ville inte ringa upp heller.
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad är det för fel med pengar i handen när "varan" hämtas? Jag har sålt alla mina f.d. taxibilar på det sättet. Kanske inte alltid fått optimalt betalt, men aldrig blivit blåst, och alltid fått "rätt" pris på kvittot.
av Rasken
KKR skrev:Vad är det för fel med pengar i handen när "varan" hämtas? Jag har sålt alla mina f.d. taxibilar på det sättet. Kanske inte alltid fått optimalt betalt, men aldrig blivit blåst, och alltid fått "rätt" pris på kvittot.
Tror du har fått det här om bakfoten nu... Det är inte han som skulle få pengar, utan han skulle betala "köparen" pengar för att han hämtar bilen.
av McDonald
nikco skrev:Never use paypal! .
Paypal fungerar klockrent om man vet hur man skall använda det, har använt över 100 gånger
Bluffen i detta fallet bygger på en falsk bekräftelse via mail på reserverade pengar. Räcker att logga in på sitt Paypal-konto och se om man har samma bekräftelse där, om inte, är det falskt. Hur svårt kan det va :?:

Som sagt läs i länken så fattar ni http://helpcentre.carsales.com.au/scam- ... ment-scam/
Always independently verify with your bank, PayPal or other account that the funds have been received by personally logging in and checking the account yourself
Användarvisningsbild
av SvenB
Rasken skrev: Tror du har fått det här om bakfoten nu... Det är inte han som skulle få pengar, utan han skulle betala "köparen" pengar för att han hämtar bilen.
Är inte så säker på det, att det är jag som fått det om bakfoten. Tråden handlar ju om att sälja en bil. Att "köparen" dessutom ville att hans "shippingagent" skulle få ersättning för att han hämtar bilen är ju en bisak. För visst vill man ha betalt för bilen. Jag har läst om tråden, gör det du också.
av KenZoo
säg att bilen finns uppe i Kiruna och att han får hämta den därifrån ;)
av Rasken
KKR skrev:
Rasken skrev: Tror du har fått det här om bakfoten nu... Det är inte han som skulle få pengar, utan han skulle betala "köparen" pengar för att han hämtar bilen.
Är inte så säker på det, att det är jag som fått det om bakfoten. Tråden handlar ju om att sälja en bil. Att "köparen" dessutom ville att hans "shippingagent" skulle få ersättning för att han hämtar bilen är ju en bisak. För visst vill man ha betalt för bilen. Jag har läst om tråden, gör det du också.
Läste tråden igen men hittade fortfarande ingenting om att han skulle få pengar i handen av köparen. Allt skulle ju gå genom paypal förutom avgiften till hans s.k. shippingagent.
Kan också ha tolkat ditt första inlägg fel, i vilket fall är jag väldigt förvirrad nu :?:
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej det var just det. Ja du måste ha missuppfattat mitt första inlägg. Jag menar att man inte skall använa PayPal utan i stället betalningen skulle ske med kontanter (eller på bank) då bilen hämtas, då är risken för att bli blåst minst.
Användarvisningsbild
av hozz
Räcker att logga in på sitt Paypal-konto och se om man har samma bekräftelse där, om inte, är det falskt. Hur svårt kan det va
Instämmer!
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]