NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magic440
toorop skrev:säger som alltid, bilarna var bättre förr då skiten höll hur länge som helst.
Är du alldeles säker på att bilarna var bättre förr?

Jag kan komma ihåg mina första bilar som alla var Volvo 140 av varierande modell och årsmodell.
De var ca 10-12 år gamla och B-18 motorer som var mindre bra vid 18000 mil och karosser som knappast höll ihop av all rost. Vid problem var det ju lättare att felsöka förstås. Men jag vill i alla fall inte gå tillbaka till 140-serie standard utan är nog ganska nöjd med att åka i en bil tillverkad 2005, 34 år nyare än min första bil.
Användarvisningsbild
av toorop
Magic440 skrev:
toorop skrev:säger som alltid, bilarna var bättre förr då skiten höll hur länge som helst.
Är du alldeles säker på att bilarna var bättre förr?

Jag kan komma ihåg mina första bilar som alla var Volvo 140 av varierande modell och årsmodell.
De var ca 10-12 år gamla och B-18 motorer som var mindre bra vid 18000 mil och karosser som knappast höll ihop av all rost. Vid problem var det ju lättare att felsöka förstås. Men jag vill i alla fall inte gå tillbaka till 140-serie standard utan är nog ganska nöjd med att åka i en bil tillverkad 2005, 34 år nyare än min första bil.

Ja mena vid 80 talet då blöjj raggarna körde loss på tex 740 och dom äldre bilarna som gick ganska hårt!
såg knappast nån opel som en raggare körde runt korv kiosken med då iallafall och som höll hårt. Rosten dyker upp fortare på en ny v40 bil än en 740 som fortfarande rullar efter 23 år.
Senast redigerad av 1 toorop, redigerad totalt 0 gånger.
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]