NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StringerBell skrev:
Tartryffel skrev:
StringerBell skrev:Men hör AUX till stereon eller till paketen?
Stereon. Föräldrarnas bil har som sagt Summum men ändå inte ens AUX. Förbannat surt.
då kan man fråga sig hur jag lyckades få AUX med lägsta stereoalternativet. Volvo måste lagt om alternativen på något sätt.
Jo jag vet, det är märkligt. Samtidigt, jag ljuger ju inte om det här :) Det finns inget auxuttag i bilen, bilen är en Summum, och Volvo här i stan bekräftar att skulle man ha nåt annat än snikstereon så fick man beställa det utöver Summumpaketet.
Tartryffel skrev: Jo jag vet, det är märkligt. Samtidigt, jag ljuger ju inte om det här :) Det finns inget auxuttag i bilen, bilen är en Summum, och Volvo här i stan bekräftar att skulle man ha nåt annat än snikstereon så fick man beställa det utöver Summumpaketet.
Nej, ingen har tvivlat på dig. Det är logiken hos Volvo man undrar över.

I manualen för -08 finns det inga indikationer på att AUX inte skulle vara standard på alla modeller. Volvo har alltså gjort AUX till en option.
StringerBell skrev:
Tartryffel skrev: Jo jag vet, det är märkligt. Samtidigt, jag ljuger ju inte om det här :) Det finns inget auxuttag i bilen, bilen är en Summum, och Volvo här i stan bekräftar att skulle man ha nåt annat än snikstereon så fick man beställa det utöver Summumpaketet.
Nej, ingen har tvivlat på dig. Det är logiken hos Volvo man undrar över.

I manualen för -08 finns det inga indikationer på att AUX inte skulle vara standard på alla modeller. Volvo har alltså gjort AUX till en option.
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... p10865.pdf

På sid 227 står det en * på USB men inte på AUX. * = Tillval/tillbehör.
På sid 236 står det: MODE – Val av ljudkällorna CD eller AUX* * = Tillval/tillbehör.

Så uppenbarligen är det tillval ändå. Hur fan man nu skulle veta det.
Tartryffel skrev: http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... p10865.pdf

På sid 227 står det en * på USB men inte på AUX. * = Tillval/tillbehör.
På sid 236 står det: MODE – Val av ljudkällorna CD eller AUX* * = Tillval/tillbehör.

Så uppenbarligen är det tillval ändå. Hur fan man nu skulle veta det.
När jag tittar närmare på min -08 manual ger den motsägande information. På ett enda ställe står det att det hör till HP stereon och Premium Sound. Man frågar sig om det är en gammal rest från gamla manualer.
metal skrev:Min farsas förra V50 -08 Momentum hade AUX ingång och han hade enbart Performance stereon.
Jo fast detta är ju en 10:a och även om man kan tycka att mer saker ska ingå ju nyare bilen är, så är det ändå olika årsmodeller.
Jävla skit iaf.

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]