NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
AndreasC skrev:
Tjenna..vart har du hört detta ? Jag pratade med vår försäljare och han har inte hört något sådant förutom att grundpriset kan variera.

/andreas
hej... Volvo tjänstebilar Göteborg

M
Användarvisningsbild
av Jensen
S40/V50 kommer precis som Mcdonald skrev få vissa förändringar, ny motor 2,0 kommer, 2,4 140 hk utgår och kommer endast att kunna väljas med automatlåda.
Alla bilar kommer att ha Addition paketet som standard, basbilen försvinner.
Business/Kineticpaketet kommer att tappa larmet och aluminiumpanelerna som kommer först i Momentum.
Insynskyddet till V50 ändras och blir mycket smidigare än dagens.
Rubyröd o Dawnblå ersätts av två andra färger.
Det kommer även en aktivitetsbil med 17" fälgar mattkromade detaljer samt en tvåfärgad klädsel.
Ganska småförändringar på dom andra modellerna också om nån är intresserad av att veta.
Användarvisningsbild
av wendtan
Kommer det även en facelift i samband med dessa ändringar?
Ja menar, utrusntingspaketen ändras ju varje år känns de som :wink:
Användarvisningsbild
av C.W.
Jag tackar särskilt för ett nytt insyns skydd introduceras. Något så bökigt och tungt har jag då aldrig varit med om.
När det väl sitter på plats så sitter det ju bra, men så skall man frakta lite större grejor och behöver ha bort det...suck! :x
Hoppas det nya går att köpa som tillbehör och att fästena passar i 'gamla' V50:an.
:o
av NCR
Nån speciell anledning till att man låter den utgå med 2,4 140hk och manuell låda?

(självklart finns det en anledning, men du förstår vad jag menar)
av McDonald
wendtan skrev:Kommer det även en facelift i samband med dessa ändringar?
Den stora faceliften på S40/V50 kommer nästa år.
av McDonald
NCR skrev:Nån speciell anledning till att man låter den utgå med 2,4 140hk och manuell låda?
Eftersom den nya 2,0'an har 144bhp/181nm och den gamla 2,4'an har 140bhp/220nm tycker volvo att motorn med det högre vridet passar automatlådan bättre.

M
av NCR
McDonald skrev:
NCR skrev:Nån speciell anledning till att man låter den utgå med 2,4 140hk och manuell låda?
Eftersom den nya 2,0'an har 144bhp/181nm och den gamla 2,4'an har 140bhp/220nm tycker volvo att motorn med det högre vridet passar automatlådan bättre.

M
Ok, det argumentet låter ju vettigt. Dock kanske tråkigt för dem som vill ha manuell svensktillverkad femma istället för Ford-motor.
Användarvisningsbild
av AndreasC
McDonald skrev:

M
Aj aj aj .

Hoppas inte dom sabbar min beställning som gick på en 2.4 som skall vara en 2007 enligt säljare. Man vill ju inte ha ett samtal från säljaren där han säger"sorry vi kan inte leva upp till offerten eller beställningen" för man tycker ju att offerten skall gälla. Kan säljaren ändra det hur som helst eller måste man se sig om efter 2.4i istället ?

Får ont i huvet av alla förklaringar om årsmodell/modell år :shock:

EDIT: Pratade med säljaren och dom hade fått informationen nu också. Han sa att det blir 2006:a i och med att vi vill ha med manuell låda. Inget att vara orolig över utan bara slappna av :P
Användarvisningsbild
av Jensen
Den enda bilen som idag går att beställa som 07 är
C70 samt nya S80 från och med idag.
Man öppnar för årsmodell 07 på samtliga modeller vecka 18-20.

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]